Obiceiuri alimentare care iti schimba viata

Daca vrei sa ai o alimentatie echilibrata dar nu stii cum sa incepi, iti recomandam sa urmezi cei 6 pasi esentiali pentru o dieta sanatoasa. Aplica-i treptat in programul alimentar zilnic, pana cand vor deveni o obisnuinta!

Toate suntem constiente ca ar trebui sa mancam mai sanatos, insa, trebuie sa recunoastem, putine dintre noi urmam un stil de viata ca la carte. De cele mai multe ori, viata stilul haotic de viata, jobul, responsabilitatile, stresul ne impiedica sa ne alcatuim o dieta sanatoasa, cu mese regulate si echilibrate nutritional.

Fa pasi treptat spre o dieta mai sanatoasa!

Daca insa nu o facem, pe termen lung consecintele nu vor intarzia sa apara. Da, poate suna ca un cliseu, insa chiar este important sa mananci sanatos ca sa ai o viata frumoasa!

Nu te gandi ca incercam sa-ti schimbam radical dieta. Stim ca este greu sa-ti modifici obiceiurile alimentare de pe o zi pe o alta, asa ca solutia este sa incepi treptat si sa faci lucruri bune pentru tine. Plus ca vei vedea si beneficiile: mai multa energie, o stare generala pozitiva, o digestive mai buna, mentinerea unei greutati normale. Iata ce poti face:

6 pasi ca sa-ti imbunatatesti dieta si sa te bucuri de beneficii

1. Fa-ti un obicei din a manca dimineata. O multime de studii indica faptul ca micul dejun nu numai ca iti imbunatateste energia de peste zi, dar iti creste si concentrarea si productivitatea. Daca simti ca nu poti manca dimineata, imediat ce te trezesti, fa-ti un mic pachetel pentru birou, care sa includa un iaurt, un fruct, ovaz sau unt de migdale.

2. Macar o data-de doua ori pe saptamana gateste acasa pentru mai multe zile. In acest fel, nu numai ca vei scuti bani, dar vei putea sa controlezi mai bine ingredientele pe care le folosesti la alcatuirea meselor tale. Este important sa planifici dinainte cand vrei sa gatesti ceva, pentru ca aceasta indeletnicire sa nu fie una stersanta. Bazeaza-te pe retete usoare, care nu iti ia multe ore in bucatarie! O solutie poate fi si cartea Mananca si arata bine!

3. Mananca mai multe gustari pe zi. Micile snack-uri te vor ajuta sa mentii optim nivelul glucozei din sange, astfel incat la sfarsitul zilei sa nu te mai simti chiar asa de flamanda si sa mananci pana simti ca nu mai poti! In acest fel, metabolismul tau va fi pus la treaba incontinuu si va arde grasimile. Gustarile pe care le alegi trebuie sa fie cat mai sanatoase: fructe, legume, seminete si nuci.

4. Creste portia de fructe si legume pe zi. Unii specialisti sunt de parere ca acesta miscare este deosebit de importanta daca vrei sa mananci mai sanatos. Deci: incearca sa consumi cam cinci portii de fructe si legume crude pe zi. Este bine ca atunci cand mergi la cumparaturi sa alegi fructe si legume cat mai variate si sa le tii la vedere in frigider, ca sa fie accesibile!

5. Bea mai multa apa. Apa este importanta pentru fiecare proces care se desfasoara in organism si, in plus, nu are nicio calorie. Daca nu poti sa bei cele opt pahare de apa pe zi, ia-o treptat si adauga zilnic cate un pahar meniului tau. Ca sa-ti fie mai usor, poti combina apa cu lamaie, castravete, fructe de padure.

6. Sari peste dulciuri. Cand te loveste pofta nebuna de ceva dulce, alege un dulce cat mai sanatos: fructe uscate, nuci, ciocolata neagra, dar si fructe crude: caise, struguri, cirese, mere, capsuni. Dulciurile sunt daunatoare atat sanatatii cat si siluetei, pentru ca sunt incarcate cu tot felul de zaharuri si aditivi alimentari.

O dieta inteligenta previne anemia!

Text: Andreea Marinescu, Foto: Guliver