smoothie pentru energie

Iti faci smoothie-uri dimineata? Gandeste-te de doua ori inainte de a arunca in blender cateva fructe si legume, gasite prin casa! E important sa descoperi combinatii care fac si sens! Daca, spre exemplu, esti obosita, trebuie sa-ti faci un smoothie pentru energie specific! Si la fel daca vrei sa slabesti!

Ingredientele pe care alegi sa le pui in smoothie-ul tau de dimineata sunt foarte importante. Nu spunem acum sa-ti faci numai smoothie-uri dupa carti specializate, ci sa acorzi un pic mai multa atenie la ce folosesti ca sa si beneficiezi de pe urma smoothie-ului! Unele ingrediente te ajuta sa fii satula pana la pranz, altele echilibreaza smoothie-ul si te feresc de pericolul ingrasarii, altele iti ofera proteine, mai ales daca tii o dieta vegetariana, iar altele, energie.

Iar astazi ne concentram pe energie! Fiindca e important sa te simti confortabil in prima parte a zilei – daca nu mananci bine dimineata, nivelul tau de energie scade considerabil pana la pranz si te vei simti obosita, molesita, nu te vei putea concentra bine si vei simti nevoia sa rontai ceva nesanatos.

Din fericire, exista tot felul de combinatii de ingrediente pentru a-ti face un smoothie pentru energie la micul dejun. Iata o reteta pe care o poti testa cu incredere atunci cand treci printr-o perioada obositoare si stresanta!

Smoothie pentru energie cu avocado, spanac si seminte

Ingrediente: ½ avocado bine copt, 2 maini de baby spanac, 1 castravete mic, 200 ml de lapte de migdale, 3 linguri de ulei de cocos, ½ ceasca de migdale, ¼ ceasca de caju si 1 lingura de seminte de chia.

Preparare:

Intai si intai, incepe prin a pune migdalele si nucile caju la inmuiat cel putin o ora-doua. Poti face aceasta operatie seara, inainte de culcare, iar migdalele vor fi “gata” pentru a fi adaugate in smoothie la prima ora de dimineata! De ce este acest pas important? In momentul in care sunt tinute in apa, in migdale se activeaza numeroase enzime si vitamine benefice. Daca nu ai mai hidratat pana acum migdalele si alte nuci pe care le consumi, iata un mini-ghid ca sa faci asta corect!

Pasul urmator: pune fructul de avocado impreuna cu castravetele, spanacul si laptele in blender si pulseaza de cateva ori, pana cand se omogenizeaza.

Adauga uleiul de cocos si mai pulseaza inca o data – cel mai indicat este sa lasi uleiul la temperatura camerei inainte de a-l adauga in smoothie, ca sa se topeasca si sa se combine mai rapid cu celelalte ingrediente.

Adauga nucile hidratate si semintele si pulseaza la viteza mare pana cand obtii o compozitie fina si omogena. Daca ti se pare ca smoothie-ul este prea gros pentru gustul tau, il mai poti dilua cu apa sau cu lapte de migdale.

Serveste smoothie-ul imediat ce-l prepari! Daca il lasi sa stea prea mult, vitaminele si mineralele din el incep sa se oxideze.

Beneficii:

Avocado. Pe langa faptul ca avocado este bogat in fibre, care te ajuta sa te mentii satula cateva ore bune, fructul mai contine si o serie de nutrienti mega-benefici in furnizarea de energie corpului. Printre acestia se numara vitamine din complexul B-urilor, betacaroten, magneziu, vitaminele E si K, dar si grasimi monosaturate, omega 3.

Spanacul. Este un ingredient foarte bun pentru ridicarea nivelului de energie – este o sursa buna de fier, calciu, acizi grasi omega 3, dar si vitamine (A, C, K, E, cele din complexul B-urilor), fibre si alte minerale: zinc, fosfor, potasiu.

Uleiul de cocos. Cel presat la rece, se gaseste sub forma solida, si are un continut ridicat de acizi grasi, care cresc satietatea, si, implicit, nivelul de energie.

Migdalele si nucile caju scad nivelul colesterolului, mentin inima sanatoasa, ajuta la controlul greutatii. Migdalele sunt bogate in mangan, vitamina E, vitamina B2 si magneziu – toti nutrienti implicati in crearea de energie in corp. Proteinele si fibrele din migdale ajuta la stabilizarea zaharului din sange, ceea ce, mai departe, conserva energia. Atat migdalele, cat si nucile caju contin grasimi sanatoase.

Semintele de chia contin acizi grasi omega 3. Acesti acizi sunt benefici pentru sanatate deoarece ajuta la reduceea inflamatiilor si scad riscul aparitiei unor boli cronice, cum ar fi cele de inima sau artitra. De asemenea, regleaza nivelul zaharului din sange si insulina, ajutand la slabit, dar si la mentinerea energiei!

Daca iti plac fructele de padure, fa-ti un smoothie pentru energie cu afine!

Foto: Guliver