Iaurt, ananas, orez, aloe vera si multa apa!

In perioadele in care vrei sa-ti suspui corpul unui detox usor si eficient dar deloc invaziv, iti propunem sa introduci in dieta intr-o cantitate mai mare, cele 5 alimente care imbunatatesc digestia si vitalitatea. Ti le prezentam pe rand, cu beneficiile specifice!

Trebuie sa recunoastem ca anumite perioade in care mancam haotic, iar iarna este una dintre ele, ne suspun organismul unor eforturi marjore. In sezonul rece sigur mancam mai putine fructe decat ar trebui, consumam mai multe produse bogate in calorii si dulciuri mai consistente.

Consuma alimente care imbunatatesc digestia si te vei simti mai bine fizic si psihic!

Desi dupa asemenea zile simtim doar o senzatie puternica de satietate, in timp tractul digestiv incepe sa fie afectat si asa apar problemele: balonari, constipatie, arsuri gastrice. Mai toate  problemele digestive pe care le-am enumerat sunt neplacute atat fizic, cat si psihic – ele te golesc de vitalitate si iti afecteaza cheful de viata. In asemenea cazuri, precum un weekend de excese culinare in fata televizorului, spre exemplu, primul lucru pe care trebuie sa-l faci este sa-ti ajuti sistemul digestiv sa treaca peste “dezechilibrul” de moment. Si cum poti face acest lucru? Alegand niste alimente care au actiune relaxanta asupra tractului tau digestiv. Am intocmit un top al celor mai importante astfel de alimente care imbunatatesc digestia

Cele 5 alimente care imbunatatesc digestia si actioneaza in timp record

1. Iaurtul. Acesta contine culturi vii de bacterii bune, numite probiotice, care sunt esentiale pentru buna functionare a tractului digestiv. Iaurtul ajuta la absorbtia completa a nutrientilor, protejeaza mucoasa intestinala si reduce riscul aparitiei colonului iritabil, dar ajuta si la o eliminare mai eficienta a deseurilor. Poti consuma si lapte batut si kefir, de preferat cat mai naturale, fara zahar. In general, probioticele ajuta in tratarea constipatiei.

2. Ananasul si papaya. Aceste doua fructe exotice promoveaza o buna digestie, deoarece contin niste compusi speciali, numititi enzime proteolitice (de exemplu, bromelamina), care au proprietati antimicrobiale si antiulcerative; aceste enzime ajuta la descompunerea rapida a alimentelor si la o mai buna asimilare a nutrientilor. Ananasul si papaya sunt bune pentru diminuarea durerilor de stomac si in tratarea diareei.

3. Aloe vera. Aceasta planta, aloe vera, este extrem de benefica in tratarea colonului iritabil (durere abdominal si scaune neregulate), deoarece are in compozitie o serie de aminoacizi, enzime, vitamine si minerale. Despre aloe vera se spune ca are puteri vindecatoare si detoxifiante care faciliteaza descompunerea reziduurilor si curata tractul, imbunatatind si intreaga activitate a sistemului digestiv.

4. Orezul. De regula, alimentele bogate in fibre au puterea de imbunatati digestia (aici intra cerealele: grau, ovaz). Orezul face minuni in ceea ce priveste diareea si constipatia, datorita miraculoaselor fibre care ajuta la o mai buna eliminare a deseurilor. In plus, orezul scade riscul cancerului de colon. Nutritionistii recomanda orezul brun in defavoarea celui alb, care este mai sarac in nutrienti.

5. Apa este necesara pentru a elimina cat mai bine deseurile din organism. Consumul celor doi litri de apa pe zi previne deshidratarea, ceea ce poate provoca constipatia, indigestia si balonarea. Este recomandat sa bei apa putin si des, deoarece o cantitate mare de apa nu va fi absorbita eficient de organism. Evita bauturile care contin alcool si cafeina care te pot deshidrata, si deci, iti pot crea probleme digestive.

Printre alimentele care imbunatatesc digestia se numara si cerealele cu bob intreg.

Text: Andreea Marinescu, Foto: Guliver