Variante sanatoase ca sa nu te ingrasi

Ti s-a intamplat si tie sa ti se faca pofta de ceva dulce, seara tarziu, la cateva ore dupa ce ai servit cina? Se intampla des, insa nu trebuie sa te lasi prada ispitei daca vrei sa-ti pastrezi silueta. In cel mai rau caz, poti apela la una dintre cele cinci gustari permise inainte de culcare!

Specialistii sunt de parere ca una dintre cauzele aparitiei poftei de dulce seara tarziu este stresul. Cand esti stresata, dupa o zi lunga la birou si mananci ceva dulce, automat starea de incordare scade datorita cresterii nivelului de hormoni benefici, si anume endorfine.

Un stil de viata haotic si dietele sarace in carbohidrati creeaza pofta de dulciuri, pe care o poti potoli cu anumite gustari permise inainte de culcare!

Din pacate, binele pe care il resimtim dupa ce mancam dulce dispare destul de repede si ne trezim din nou cu pofta. Totodata, daca obisnuiesti sa mananci dulciuri des, este ca si cum corpul dezvolta o dependenta pentru zahar. Este simplu: daca ziua mananci dulciuri constant, corpul este obisnuit sa primeasca si, normal ca seara, cere, din nou, dulce.

Mai exista si alte cauze ale acestor pofte nocturne. Printre ele se numara si un stil de viata dezorganizat. Daca, de exemplu, obisnuiesti sa sari peste mesele principale ale zilei, glucoza va scadea considerabil, iar rezultatul va fi nevoia de a consuma imediat ceva dulce pentru a restaura nivelul zaharului din sange. Atentie si la dietele sarace in carbohidrati si grasimi! Daca urmezi un astfel de regim alimentar, cu siguranta te vei trezi cu pofta de dulce din cauza “lipsei” deja acumulate.

Ce sa faci ca sa nu dai iama in frigider dupa dulciuri? Poti sa optezi pentru niste variante mai sanatoase, care iti vor potoli pofta si te vor ajuta sa-ti pastrezi greutatea. Iata cele 3 snacksuri permise inainte de culcare!

5 variante de snacksuri sanatoase care tin kilogramele la distanta

1. Shake de fructe. Cu siguranta ai prin frigider niste fructe ramase de peste zi, pe care le poti folosi pentru a-ti crea un delicios shake. Pune fructele in blender (poate fi un singur fruct sau o combinatie) adauga miere si iaurt lichid si obtii o bautura dulce, hranitoare si care ajuta si la digestie! Pentru mai multe idei, testeaza si cateva smoothie-uri recomandate de noi de-a lungul timpului!

2. Fructe congelate. Iti amintesti ca iti povesteam la un moment dat despre conservarea fructelor si legumelor prin congelare? Ei bine, iata de ce trebuie sa pastrezi fructele bazandu-te pe acest procedeu: le poti manca ori de cate ori poftesti dupa ceva dulce! Opteaza pentru afine, zmeura, capsuni, cirese, visine, coacaze deoarece sunt pline de antioxidanti si vitamine!

3. Ciocolata neagra. Ce e minunat la ciocolata neagra, este ca poti “trisa” fara sa existe repercusiuni! Opteaza pentru ciocolata neagra pura, care sa contina peste 70% cacao, altfel nici nu te gandi sa mananci ciocolata seara. O bucatica-doua sunt de ajuns ca sa-ti satisfaca pofta si ca sa-ti furnizeze o multime de antioxidanti sanatosi!

4. Cirese uscate. Unii specialisti le recomanda deoarece contin melatonina, un hormone care induce somnul. Gustul cireselor iti poate satisface usor pofta de dulce si in acelasi timp iti ofera o cantitate mare de antioxidanti extrem de benefici. Pentru ca sunt destul de dulci si contin zahar, nu exagera cu consumulor cireselor! Mananca la o portie cam un sfert de ceasca si gata!

5. Popcornul! Pentru aceia dintre voi care poftesc sa manance ceva sarat, o solutie buna sunt vestitele floricele de porumb. Si acestea contin un hormon benefic, serotonina, care te ajuta sa te relaxezi. Popcornul este grozav pentru ca are putine calorii si este bogat in fibre! Cam trei cesti de floricele ar trebui sa-ti ajunga ca si gustare!

Text: Andreea Marinescu, Foto: Guliver

Incearca si cele trei mici placeri vinovate, dar inofensive pentru silueta!