Nutrientii specific alimentatiei femeilor

Spre deosebire de barbati, femeile au nevoie de nutrienti specifici care sa le ajute sa poarte o sarcina. Din pacate insa, multe femei se priveaza de vitamine si minerale esentiale, nereusind sa aiba o alimentatie adecvata. Pentru a fi sanatoasa, include in meniu 7 superalimente cate tin in forma orice femeie!

Menstruatia, sarcina si menopauza le “obliga” pe femei sa-si suplimenteze anumiti nutrienti: acid folic, calciu, fier, acizi grasi omega 3 si fibre. Fiecare dintre acestia este important in dezvoltarea normala unei femei.

Anemia este unul dintre cei mai mari dusmani ai femeilor

Acidul folic (o vitamina din categoria B) este esential pentru a avea copii fara defecte din nastere, deoarece existenta lui in corp determina crearea de celule sanatoase. Totodata, acidul folic poate preveni aparitia anemiei, o afectiune des intalnita la femei. Si pentru ca am adus vorba despre anemie, fierul este un nutrient care joaca un rol esential in sanatatea unei femei. Cele mai multe dintre noi stim ca deficitul de fier duce la anemie (femeile pierd o cantitate insemnata din acest nutrient pe perioada menstruatiei). Anemia se traduce prin stari de oboseala, scaderea capacitatii de concentrare, dureri de cap, insomnie, anxietate.

La fel de important pentru o femeie este si calciul. Un urma unor studii s-a descoperit ca acest mineral protejeaza femeia de aparitia cancerului la san. De asemenea, femeile care au participat la un studiu si care au avut o dieta bogata in calciu si vitamina D nu au experiementat sindromul premenstrual. Vitamina D este cruciala pentru ca organismul sa poata absorbi cum trebuie calciul si astfel sa fie evitata o boala intalnita la femei: osteoporoza!mIn aceeasi masura, consumul de acizi grasi omega 3 este esential deoarece poate reduce riscul de infarct in cazul femeilor.

Sper ca ai inteles cat este de important sa incluzi in dieta acesti nutrienti! In continuare, iti prezint principalele categorii de alimente in care ii intalnesti! Sunt sapte superalimente necesare pentru femei!

7 superalimente indispensabile din programul de nutritie pe care ar trebui sa-l aiba orice femeie

1. Ovazul este o cereala intreaga cu multe proprietati nutritionale: este scazut in grasimi saturate si bogat in fibre, proteine, fiind o sursa buna de acid folic si fier. Ovazul mai contine si antioxidanti care distrug radicalii liberi din corp. Consumul de ovaz poate preveni bolile de inima si colesterolul ridicat.

2. Fasolea rosie este o sursa buna de fier si acid foli, iar fitochimicalele pe care le contine protejeaza de cancer si boli de inima. Fasolea rosie contine de trei ori mai multi antioxidanti decat fasolea neagra! Adaug-o in salata, in supa sau in orice alta mancare de legume!

3. Sardinele sunt slabe in grasimi saturate si in calorii, dar bogate in proteine, acizi grasi omega 3 si calciu. Doua portii de sardine pe saptamana ajuta la prevenirea bolilor de inima, reduc presiunea arteriala si colesterolul rau, dar protejeaza si de aparitia artritei si, in unele cazuri, a depresiei.

4. Merisoarele contin cantitati mari de vitamina C, fibre si antioxidanti. Merisoarele mai contin si o substanta ce protejeaza tractul urinar de infectii, dar si de aparitia pietrelor la rinichi.

5. Prunele sunt o sursa redutabila de fibre, vitamina A si vitamina B6, potasiu si fier. Pe langa faptul ca previn constipatia si reduc riscul aparitiei unor boli de inima, prunele sunt elementul cheie impotriva anemiei. Corpul absoarbe mai bine fierul cand este combinat cu alimente bogate in vitamina C, deci consuma prune alaturi de citrice!

6. Iaurtul grecesc contine calciu, ce mentine oasele sanatoase, dar si probiotice, organisme care ajuta la mentinerea microflorei de la nivel intestinal. Probioticele reduc simpotmele de balonare si constipatie, afectiuni pe care le experimenteaza extreme de multe femei. Se pare ca probioticele mai ajuta si la o mai buna imunitate.

7. Qunioa este o sursa buna de proteine, dar si minerale ca fosfor, cupru, magneziu si fier. De asemenea, manganul din quinoa ajuta la preveneirea sindromului premenstrual (tulburari de ordin fizic si emotional in perioada ciclului menstrual). Poti manca quinoa gatind o delicioasa budinca!

Daca ai probleme cu concentrarea in aceasta perioada, iata cateva alimente cheie care te ajuta sa-ti revii instantaneu!

Text: Andreea Marinescu, Foto: Guliver