De baza: ierburi aromate, ulei de masline si otet

Daca si tu te bazezi pe salate ca sa-ti mentii silueta pentru vara, iti spunem un secret: invata sa le faci si gustoase, dar si sanatoase. Pentru asta ai nevoie de cateva dressinguri pentru salate absolut minunate care adauga un plus de savoare preparatului dar nu si calorii!

Sunteti de acord ca o salata, ca sa fie delicioasa, are nevoie de un dressing bun? Mixul de arome din dressing imbunatateste considerabil gustul salatei care altfel ar fi destul de fada. Din pacate insa, un dressing bun nu este neaparat sinonim cu un dressing sanatos.

Alege dressinguri pentru salate fara maioneza, uleiuri rafinate sau zahar

Cele mai multe dressinguri pentru salatele servite in restaurante sunt departe de a fi considerate sanatoase: multe dintre ele contin maioneza, smanatana si iaurt gras, ketchup, uleiuri rafinate, zahar si sare care adauga salatei tale o multime de calorii neasteptate. Spre exemplu, o lingurita de dressing de maioneza contine 57 de calorii, iar o lingurita de dressing cremos cu usturoi contine 60 de calorii. Si gandeste-te ca pentru o salata ai nevoie de mai mult de o lingurita de dressing pentru a o face cat mai gustoasa.

Cel mai intelept lucru pe care ar trebui sa-l faci atunci cand mananci in oras este sa te feresti toate aceste dressinguri pentru salate nesanatoase, care iti zadarnicesc tot efortul de a-ti mentine silueta. Recomandarea este sa intrebi intotdeauna din ce este alcatuit un dressing si sa-l alegi pe cel mai putin periculos: iaurt slab, ulei, otet, ierburi aromate, condimente.

Daca, in schimb, iti faci salate acasa, vestile sunt din ce in ce mai imbucuratoare: din fericire, ai la indemana o serie de ingrediente pe care le poti combina ingenios, astfel incat sa obtii cele mai sanatoase dressinguri pentru salate. Ca si ingrediente de baza alege un ulei de masline extra virgin si un otet balsamic, carora le poti adauga ierburi aromate: patrunjel, marar, busuioc, coriandru, usuturoi proaspete sau uscate, dar poti folosi si lactate slabe: iaurt, branzeturi.

Tips: fereste-te insa de acele dressinguri pentru salate pe care le gasesti in comert deoarece contin coloranti, E-uri, arome artificiale, sare si zahar in exces, drept urmare au multe calorii, dar sunt si periculoase pentru sanatate. Iata, in schimb, ce poti pregati tu cu mainile tale acasa.

3 idei de dressinguri pentru salate pe care le poti incerca la tine acasa. Sunt rapide si sanatoase!

1. Dressing cremos, dar sanatos, cu branza cottage si tofu

Ingrediente necesare: o jumatate ceasca de lapte degresat, un sfert de ceasca de tofu tare, doua linguri de branza cottage, 60 de grame de blue cheese, o lingurita de suc de lamaie, un catel de usturoi maruntit, sare si piper dupa gust.

Preparare: amesteca toate ingredientele intr-un blender, in afara de branza cottage. Toarna dressingul intr-un bol si incorporeaza si branza cottage, apoi pune-l la frigider pentru cel putin trei ore. Este un dressing potrivit pentru salata romaine (cea lunguiata si crocanta) in combinatie cu legumele tale preferate.

2. Dressing aromat cu ceapa si patrunjel

Ingrediente necesare: un sfert de ceasca de otet din vin alb, un sfert de ceasca de suc de lamaie, o ceasca de ulei de masline extra virgin, o jumatate de lingurita de mustar, doua legaturi de ceapa verde, o jumatate de ceasca de patrunjel, sare si piper alb.

Preparare: combina toate ingredientele de mai sus intr-un blender, amesteca bine, asezoneaza cu sare si piper dupa gust si gata! Ai obtinut rapid un dressing pentru salata sanatos si aromat. Il poti folosi la orice tip de salata.

3. Dressing dulce-picant cu soia si ghimbir

Ingrediente necesare: un sfer de ceasca de sos de soia (uita-te pe eticheta cand cumperi un astfel de sos, ca sa alegi unul cat mai sanatos; exista branduri care produc sos de soia mai natural si fara prea multe E-uri), un sfert de ceasca de zeama de lamaie (sau otet balsamic) si o lingurita de ghimbir proaspat razuit (poti pune putin mai mult daca esti adepta mancarurilor picante).

Preparare: amesteca ingredientele intr-un bol si toarna sosul peste o salata asiatica (cea pe care o faci cu noddles, varza, telina, morcovi, ardei gras si diferite tipuri de salate).

In functie de cat de mare este salata, poti duba compozitia acestor dressinguri pentru salate.

Text: Andreea Marinescu, Foto: Guliver