Redu mai ales consumul de sare si zahar

Incepe anul cu o rezolutie importanta: sa nu mai faci greseli alimentare. Sau cel putin sa nu mai faci atat de multe, sau atat de dese. Nu e mare filosofie, ne referim la acele greseli alimentare minore pe care fiecare dintre noi le comitem din neatentie sau din neinformare. Rezultatul poate fi nsa devastator  pentru sanatate si silueta.

Pentru ca la inceput de an suntem mai entuziasti si mai pregatiti sa schimbam cate ceva in bine in viata noastra, haideti sa ne concentram putin si pe alimentatie. Trebuie sa recunoastem ca modul in care ne hranim reprezinta un aspect important al vietii, si, pana la urma, al bunastarii noastre. Dar, din pacate, toti avem carente la capitolul alimentatie sanatoasa: unii dintre noi nu reusesc sa mance cele trei mese principale pe zi, altii dau prea putina importanta fructelor si legumelor crude, iar lista poate continua.

Repararea anumitor greseli alimentare cere in primul rand o constientizare mai puternica a acestora

Fie ca iti propui sa mananci mai mult peste sau sa renunti la dulciurile procesate, fie ca vrei sa-ti prepari mai des sucuri sanatoase acasa sau sa optezi pentru gustari din fructe si legume intre mese, fiecare actiune reprezinta un pas important. Nu trebuie sa faci o schimbare radicala si sa o resimti ca pe o povara. Cel mai bine este sa-ti propui un singur obiectiv alimentar, poate fi orice dintre cele enumerate mai sus sau altele, pe care le stii tu. Dar cel mai important este sa te tii de el. Dupa ce vei vedea ca reusesti, mai adauga inca unul si tot asa, pana cand iti vei transforma regimul alimentar.

Ca sa te ajut sa iti construiesti o dieta cat mai sanatoasa, pe site-ul www.womansday.com. am gasit o lista cu cele mai frecvente  greseli alimentare pe care le poti repara fara sa te frustrezi. Ia-le una cate una, in ordinea in care le consideri mai primejdioase pentru sanatatea ta.

4 greseli alimentare pe care le poti repara fara frustrari, in timp record

1. Bei prea putina apa

Daca nu bei cei doi litri de apa pe zi, te vei confrunta cu o mai mare senzatie de foame, deshidratare, dureri de cap, uscarea buzelor etc. Solutia este ca inainte de a lua o gustare sa bei un pahar cu apa. Daca iti este greu sa bei apa simpla, o poti indulci cu niste fructe naturale: lamaie, fructe de padure, zmeura, dar si frunze de menta sau felii de castravete. De asemenea, consuma multe fructe si legume deoarece sunt alcatuite in proprotie de 85% din apa. Iar pentru ca e iarna, pot trisa cu ceaiuri; ti le recomand pe cele din plante romanesti care nu sunt pe baza de ceai verde, negru sau alb (pe acestea nu le poti consuma in cantitati atat de mari).

2. Consumul ridicat de sare

Cea mai mare cantitate de sare pe care o ingeram provine din alimentele procesate, felurile de mancare pe care le consumam la restaurant sau si mai rau, la fast food. Riscurile consumului ridicat de sare sunt: tensiune arteriala mare, boli de inima, afectiuni ale rinichilor, osteoporoza etc. Ca sa reduci consumul de sare mananca mai mult fructe si legume, gateste mancare acasa ca sa controlezi cata sare pui si evita alimentele congelate, sosurile sau conservele.

3. Mananci prea putine fibre

Fibrele sunt esentiale pentru a avea o buna digestie, insa nu toata lumea le da importanta cuvenita. De multe ori painea alba pe care obisnuim sa o mancam nu contine deloc fibre, fiind obtinuta dintr-o faina multe prea procesata. Fibrele sunt bune pentru ca: reduc riscul de boli de inima, diabetul si cancerul de colon. Ca sa mananci mai mult fibre, incepe de la micul dejun cand trebuie sa consumi cereale, la pranz mananca paine integral, dar si legume si fructe bogate in fibre, mere, cartofi, quinoa.

4. Consumul ridicat de zahar

Potrivit Asociatiei Americane a Inimii, femeile ar trebui sa nu consume mai mult de 6 lingurite de zahar pe zi, insa cantitatea se ridica la un numar de speriat: 22 de lingurite. Ca sa scazi consumul cel mai prundet este sa citesti etichetele produselor pe care le cumperi. Zaharul poate fi gasit sub o sumedenie de nume de la fructoza, miere sau nectar de agave. Si sosurile si sucurile imbuteliate contin mult zahar, dar si alimentele slabe in grasimi.

Evita aceste greseli alimentare si nu lasa dieta sa-ti afecteze starea de spirit!

Text: Andreea Marinescu, Foto: Guliver