combinatii alimentare

Stim sigur ca unele combinatii alimentare ingrasa rau – cea de care ne ferim adesea este clasica alaturare dintre carne si cartofi. Si mai sunt si altele! Dar, v-ati gandit vreodata si la revers? La faptul ca puteti faceti unele combinatii alimentare ca sa slabiti mai usor?

Cand incepem o dieta nu ne gandim decat la cum sa eliminam mai repede alimentele care ne ingrasa si sa ne orientam spre salate. Dar, din pacate, e cam greu sa rezisti prea mult timp numai cu salate – nici nu ofera toti nutrientii necesari organismului si nici nu sunt foarte atragatoare (oricat de multe combinatii ai face, la un moment dat tot o sa te plictisesti sa mananci doar salate!). In acest caz, pericolul este ca poti sa abandonezi cura de slabire mai repede decat ti-ai fi propus. Si nici sa nu slabesti cine stie ce.

Combinatii alimentare istete ca sa slabesti mai repede

De aceea, e important ca atunci cand te apuci de o dieta, sa o faci responsabil. Un pas bun este sa iei in considerare si acest aspect al combinarii alimentelor! Exista alimente ale caror vitamine, minerale, fibre si grasimi, atunci cand sunt combinate, te pot ajuta sa-ti pui in “miscare” metabolismul si sa arzi calorii mai repede ca sa slabesti! Am intocmit o lista cu cele mai bune combinatii alimentare pe care le poti face ca sa slabesti mai repede si mai sanatos.

Legume + proteine usoare

Legumele sunt o sursa excelenta de fibre care stabilizeaza glicemia din sange, ajuta digestia si contin vitaminele A, C si E si minerale precum magneziu, cupru, fier si zinc, care sunt de baza in orice dieta sanatoasa. Proteinele usoare, fie ca provin din surse animale sau vegetale, te satura si incurajeaza metabolismul sa “porneasca” mai usor.

Mai mult, legumele au nevoie de putina energie ca sa se digere, iar corpul se poate focusa pe digestia proteinelor, timp in care “construieste” muschi si arde grasimi. Alt beneficiu al combinatiei proteine + legume: nutrientii din legume sunt absorbiti mai bine datorita fierului din proteine. In plus, legumele ajuta si la alcalinizarea sangelui si, implicit, la slabire.

Idee: peste + legume la gratar sau, varianta vegetariana, tofu prajit + salata verde.

Legume + carbohidrati

Carbohidratii precum cartofii, orezul integral, quinoa, mazarea, cerealele de la micul dejun sunt surse foarte bune de energie pentru corp si contin nutrienti esentiali pentru sanatate. Dar, atunci cand mananci carbohidrati, ideea este ca trebuie sa-i combini cu legume si nu cu proteine. Carbohidratii + proteinele sunt o alaturare care ingrasa (ca tot va vorbeam de carne si cartofi!). Combinatia de legume si carbohidrati iti pune metabolismul in miscare mult mai repede decat daca ai manca carbohidrati si carne – in aceasta situatie, corpul are nevoie de mai mult timp pentru digestie!

Idee: cartofi dulci la cuptor + salata, quinoa cu legume.

Proteine + grasimi

Desi poate ca ti se pare o combinatie ciudata, ai voie sa mananci proteine si grasimi la aceeasi masa – combinatia iti va echilibra nivelul zaharului din sange si te va satura. Si pe mai departe, nici nu vei mai fi tentata sa mananci tot felul de prostii!

Idee: quinoa + nuci, peste + avocado.

Alimente bogate in fibre + apa

Alimentele care contin multe fibre ajuta la stabilizarea zaharului din sange si la mentinerea unei mai mari satietati care te impiedica sa rontai ceva tot timpul. E important, insa, atunci cand consumi alimente cu fibre sa bei si apa! Altfel, alimentele vor ramane blocate in tractul digestiv, riscand sa te confrunti cu balonare si constipatie.

Alimente cu fibre: legume ca broccoli, telina, fasolea verde, varza, morcovii, ardeii grasi, cereale integrale ca grau, ovaz, secara, paine integrala, linte, fasole neagra, zmeura, mure, pere, avocado etc.

Legume + grasimi sanatoase

In acest caz, rationamentul e simplu: grasimile sanatoase (acizii grasi omega 3 si acizii monosaturati), care ajuta metabolismul sa functioneze mai rapid, sunt mai bine absorbite cand sunt combinate cu legume. Nu mai spunem ca grasimile ajuta corpul sa fie satul mai mult timp!

Idee: salata verde + avocado, humus + guacamole.

Iata si 16 combinatii cu iaurt sanatoase si gustoase pe care le poti trece pe lista!

Foto: Guliver