Salate, supe, carnuri slabe si cereale integrale

In timp ce pentru multi dintre noi cina este cea mai copioasa masa a zilei, recomandarea nutritionistilor e clara: o cina sanatoasa trebuie sa fie o masa usoara, care insa te si satura, faciliteaza digestia, iti aduce un somn odihnitor si, nu in ultimul rand, tine kilogramele la distanta.

Ca sa-ti alcatuiesti o cina sanatoasa, trebuie sa ai pe masa urmatoarele alimente: legume si vegetale (fibre), carnuri slabe (proteine usoare), cereale integrale (carbohidrati buni), astfel incat masa ta sa fie echilibrata nutritional, ca sa te mentii satula si sa nu fii tentata sa mai gusti cate ceva pana te culci. Alimentele de care ar trebui sa te feresti sunt cele bogate in calorii si in grasimi rele (grasimile saturate): prajelile, dressingurile, uleiuri vegetale, carnurile procesate, fast-food-ul, branzeturile, painea alba, sucurile cu acid sau sucurile de fructe etc. Acestea nu doar ca nu sunt sanatoase, dar sunt periculoase pentru silueta si ingrasa.

Ca sa-ti pregatesti o cina sanatoasa in fiecare seara, asigura-te ca ai frigiderul aprovizionat in permanenta cu alimentele potrivite!

Pentru ca masa de seara sa fie una corecta, trebuie sa tii cont si de ora la care iei cina. Specialistii ne recomanda sa mancam cu doua-trei ore inainte de culcare. Acest obicei este unul benefic pentru ca diminuezi riscul de reflux gastric (stomacul are timp sa se „goleasca” inainte de a adormi), oferi sistemului digestiv timpul necesar pentru a-si face digestia cum trebuie si iti imbunatatesti somnul (eviti aparitia balonarilor si a altor probleme digestive care pot interfera cu somnul).

Ca sa mananci o cina sanatoasa este important sa frigiderul aprovizionat cu alimentele cele mai indicate. Cand nu ai alimentele potrivite in frigider, poti sa cazi usor prada tentatiei de a-ti pregati rapid ceva cu ceea ce ai la indemana (oricum seara nu prea avem chef de gatit dupa o zi lunga si obositoare). Cel mai bun sfat atunci cand mergi la cumparaturi este sa treci pe lista alimente pentru toata saptamana. Iata niste recomandari.

Noi iti dam mai jos niste idei de preparate pe care le poti experiementa rapid pentru a avea o cina sanatoasa si satioasa!

1. Salate

Sunt printre cele mai „la moda” printre femeile care tin diete atunci cand vine vorba despre masa de seara. Si pana la urma, chiar sunt eficiente: sunt slabe in calorii si bogate in fibre, deci nu ingrasa si te ajuta sa te mentii satula mai mult timp. Atentie insa: Fa-ti salate cat mai sanatoase cu multe legume colorate si vegetale, dar fara sosuri calorice. Foloseste doar ulei de masline, otet si sare!

2. Carne de vita, pui, peste

Nu conteaza ce alegi, toate aceste carnuri sunt usoare, nu contin grasimi rele si sunt bogate in proteine, ceea ce iti furnizeaza o mai mare satietate. Iar acesta este un lucru bun pentru ca cu cat esti mai satula, cu atat nu vei mai simti nevoia sa manaci ceva dulce dupa masa. Ca si modalitati de preparare, este recomandat sa gatesti carnurile pe gratar, in cuptor, sa le fierbi. Nu le praji deoarece capata multe grasimi nocive cand vin in contact cu uleiul incins.

3. Cereale cu bob intreg: orez brun, quinoa, paine integrala

Nu te feri de cerealele cu bob intreg, mai ales daca vrei sa slabesti. Cercetarile arata ca acestea sunt foarte benefice si ajuta corpul sa-si reduca grasimea abdominala, comparativ cu cerealele rafinate (painea alba). Cerealele cu bob intreg sunt bogate in magneziu, un mineral care regleaza metabolizarea grasimilor in corp! Combina cerealele cu bob intreg cu legume crude, fierte sau facute pe grill.

4. Supe si legume

Pentru a face supe delicioase si sanatoase, ai nevoie de legume variate, astfel incat sa le combini usor si ingenios: telina, morcovi, cartofi, ciuperci, conopida, broccoli, pastarnac etc. In acest fel, iti vei lua portia de minerale si vitamine, fibre si carbohidrati buni de care corpul are nevoie. Iti sugerez sa incerci supele crema pentru seara, sunt extrem de rapide, poti folosi legumele intr-o multime de combinatii, tin de foame si iti inveselesc meniul zilnic.

O cina sanatoasa te ajuta sa tii sub control kilogramele in plus, mai ales ca vine vara si vrei sa arati impecabil!

Foto: Guliver