renuntarea la cafea femeie

Iubim cafeaua, dar stim si ca bem prea multa. Am vrea sa ne lasam de cafea de tot, dar nu ne inchipuim o zi fara ea. Insa renuntarea la cafea nu e atat de dificila pe cat crezi.

Cu totii pendulam intre aceste stari. De ce nu putem sa renuntam pur si simplu? Pentru ca ne place. Cafeaua contine cofeina – un stimulent al sistemului nervos central care poate crea dependenta. Insa renuntarea la cafea nu este deloc imposibila.

Evident ca nu vorbim despre aceeasi dependenta ca in cazul unui drog. Si cu toate astea, renuntarea la cafea poate avea unele simptome care indica faptul ca organismul e usor dependent de ea: iritabilitate, dureri de cap, anxietate, lipsa de concentrare.

Renuntarea la cafea – Cel mai bun plan de bataie

Vestea buna este ca, desi pare imposibil, poti sa renunti la cafea de tot sau, cel putin, poti sa incepi sa bei mai putina. E important sa-ti concepi un plan si sa incepi facand pasi mici.

Renuntarea la cafea – Seteaza-ti o data! E important sa constientizezi ca vrei sa faci o schimbare vizavi de consumul de cafea. Hotararea trebuie vazuta ca fiind un obiectiv clar si nu doar ca o idee pe care vrei sa o pui in aplicare la un moment dat. Dar si mai important, este sa-ti setezi o data clara de cand vrei sa renunti la cafea!

Renuntarea la cafea – Nu renunta la cafea dintr-o data. Presiunea e mai mare daca iti spui “De maine renunt la cafea”. E posibil chiar sa fie atat de frustrant incat sa abandonezi planul mai repede decat te astepti. Cel mai intelept este sa renunti la cafea treptat. Primul pas este sa bei mai putina cafea zilnic. Bea o cafea dimineata si sari peste cele de pe parcursul zilei.

Tine-te de acest program si va fi mai usor sa renunti la cafea!

Renuntarea la cafea – Inlocuieste cafeaua cu ceai verde. Ceaiul verde sau ceaiul oolong ii furnizeaza corpului cafeina de care are nevoie, dar in doze mai mici. Cercetatorii spun ca la 30 de minute dupa consumul de ceai verde, in corp se instaleaza o stare de relaxare si alerta mentala – datorita concentratiei mari de L-teanina!

Renuntarea la cafea – Mananca un mic dejun copios. Ce ar fi sa inlocuiesti cafeaua cu un mic dejun copios, care sa-ti faca placere? Mananca fructe: merele satura si iti dau energie, afinele, capsunile si zmeura iti satisfac pofta de dulce, sunt bogate in fibre si in antioxidanti. Inlocuieste de cateva ori pe saptamana cafeaua si croissantul cu un astfel de mic dejun!

Renuntarea la cafea – Bea mai multa apa. De multe ori ne mai facem o inca o cafea, fiindca ne simti obositi. Specialistii spun insa ca deshidratarea ne accentueaza oboseala. Incearca sa bei mai multa apa pe parcursul zilei ca sa nu mai fii tentata sa recurgi la cafea.

Renuntarea la cafea – Bea sucuri verzi! Iti alcalnizeaza sangele si reduc pofta de cafea. Adauga si suc de morcovi la ingredientele verzi pentru un boost de energie!

Foto: Guliver