mancatul sanatos femeie in fata farfuriei

Daca vrei sa mananci sanatos, poti sa o faci chiar si pe termen lung fara sa te plictisesti! Stim ca suna a deziderat imposibil, insa daca esti suficient de ambitioasa, vei reusi sa ai un stil de viata fara pata! Ca sa-ti usuram demersul, ia in considerare urmatoarele trucuri! Mancatul sanatos poate fi atractiv!

Cand te apuci sa mananci sanatos, entuziasmul de inceput iti poate fi de mare ajutor. Dar dupa cateva saptamani, incep sa apara tentatiile, iar daca nu stii sa te tii tare pe pozitii, e posibil sa revii la vechile moravuri. Am gasit pe site-ul mindbodygreen.com cateva trucuri care te vor ajuta sa mananci sanatos pe termen lung, fara sa cazi prada plictiselii. Trebuie doar sa intelegi ca mancatul sanatos poate fi atractiv si delicios!

Mancatul sanatos in 6 pasi simpli

1. Cand gatesti, fa-ti portii de rezerva pentru zilele urmatoare. Astfel, cand vei fi obosita, nu vei avea motive sa cedezi tentatiilor si sa mananci semipreparate sau alimente daunatoare. Obisnuieste-te sa ai cateva retete-refugiu, pe care sa le faci oricand si sa-ti fie usor. E important insa sa gatesti retete care iti fac placere si care nu necesita foarte mult timp.

Mancatul sanatos nu inseamna sa nu te rasfeti niciodata

2. Rasfata-te din cand in cand. Daca vrei sa mananci sanatos pe termen lung, e bine ca din cand in cand sa-ti permiti si mici rasfaturi: mananca o prajitura atunci cand ai pofta, gusta cativa cartofi prajiti. Daca iti interzici total dulciurile si chiar fast-food-ul la un moment dat e posibil sa dai iama in ele si sa nu te mai opresti!

Mancatul sanatos – gateste!

3. Alcatuieste o lista de gatit. Programeaza-ti o zi pe saptamana in care sa te gandesti ce ai vrea sa mananci sanatos si atipic. Pregateste-ti ingredientele din vreme si cand vine ziua respectiva, gateste ceva spectaculos. Fara scuze! Poti chiar sa-ti inviti si prietenele in vizita ca sa fii sigura ca nu-ti incalci promisiunea unui meniu sanatos!

4. Mananca ce trebuie. Profita de stevie, care este o planta bogata in proteine si foloseste-te de proprietatile semintelor de canepa si chia. Acestea sunt folosite in numeroase feluri de mancare, deci nu risti sa intri intr-o rutina a meselor. Si, in plus, ai curaj sa incerci ingrediente noi tot timpul. Testeaza si vezi ce-ti place!

Mancatul sanatos presupune organizare

5. Organizeaza-te ca sa mananci sanatos tot timpul. Incearca sa-ti planifici mesele cat mai bine ca sa nu fii prinsa pe picior gresit si sa mananci nesanatos! De asemenea, pregateste cateva gustari pe care sa le poti servi peste zi – un pas important pentru a invata cum sa mananci sanatos pe termen lung.

6. Fii pregatita pentru orice. Lasa spontaneitatea pentru alte domenii decat alimentatia! Spre exemplu, daca mergi la un restaurant, consulta inainte site-ul acestuia pentru a evita situatiile in care esti nevoita sa mananci ceva care poate nu-ti place. Sau ceva care nu se potriveste cu stilul tau alimentar.

Iata si alti pasi care te pot ajuta sa ai o dieta si mai sanatoasa!

Foto: Guliver