renuntarea la lactate femeie

Vrei sa renunti la lactate fiindca te-ai decis sa urmezi o dieta vegetariana cel putin pentru o vreme. Dar nu prea stii cum sa o faci, mai ales ca esti foarte obisnuita sa le ai in meniu. Iata tot ce trebuie sa stii despre renuntarea la lactate!

Iaurtul si branza sunt de baza la micul dejun si in gustarile de peste zi, iar laptele e omniprezent in alimentatie, fie ca bei un pahar cald seara inainte de culcare, fie ca il folosesti la cafea sau la smoothie-uri. Care e solutia in aceasta situatie si cum faci ca renuntarea la lactate sa nu fie dificila?

Renuntarea la lactate: trebuie sa-ti cunosti bine motivatia

In primul rand trebuie sa-ti doresti sa renunti la lactate si sa stii de ce ti-o doresti: vrei sa ai o dieta mai “curata” si mai sanatoasa, vrei sa te axezi pe cruditati si pe alimente cat mai naturale. Cu cat obiectivul tau va fi mai clar si mai bine definit, cu atat vei putea sa accepti si sa faci schimbarea mai usor.

Si din fericire, renuntarea la lactate este destul de usoara daca urmezi un plan de dieta. Un pas important din acest proces este ca renuntarea la lactate sa fie una treptata, astfel incat organismul sa nu mai simta nevoia de lapte, branza, unt si nici tu sa nu resimti frustrari. Iata ce trebuie sa faci!

Renuntarea la lactate – 1. Inlocuieste branza traditionala cu branza vegana. Da, stim, branza vegana, care se face de obicei din nuci, uleiuri vegetale, condimente, nu are acelasi gust ca si cea traditionala! Dar nici nu trebuie sa te astepti ca va avea acelasi gust! Important este sa fii deschisa la lucruri noi daca vrei sa ai o dieta mai sanatoasa. Partea buna este ca exista o multime de reteta de branzeturi vegane, de la parmezan si cheddar pana la tot felul de creme de branza. Experimenteaza cu ele si gaseste-ti favoritele.

Ca sa renunti la lactate, e bine sa fii deschisa si la alte optiuni alimentare!

Renuntarea la lactate – 2. Foloseste lapte vegetal in loc de lapte de vaca. Aici lucrurile sunt chiar simple. Ai la indemana o serie de tipuri de lapte vegetal cu care poti inlocui laptele traditional: lapte de migdale, lapte de soia, lapte de orez, lapte de cocos. Nu doar ca il poti folosi la cafea, dar il poti adauga si in orice reteta de prajituri, supe, smoothie-uri.

Renuntarea la lactate – sfaturi si trucuri

Tips: Invata-te sa-ti prepari singura propriul lapte vegetal. Vei evita o multime de ingrediente nedorite, precum potentiatorii de aroma sau conservantii.

Renuntarea la lactate – 3. Descopera branza tofu! Daca nu prea te-a atras branza tofu, acum e cel mai bun moment sa-i dai o sansa. Tofu are aceeasi consistenta ca si branza clasica si poate fi folosit in fel si chip in bucatarie. Poti alege atat tofu moale – bun pentru sosuri, dressing-uri si chiar creme de prajituri – si tofu tare, care se preteaza la salate, quiche-uri, preparate cu legume etc.

Renuntarea la lactate – 4. Foloseste legume si nuci in loc de lactate la sosuri. Din avocado poti face cel mai minunat guacamole pe care il poti folosi la salate, sandvisuri, legume crude; din naut poti face hummus; foloseste unt de migdale, caju sau arahide in loc de crema de branza.

Renuntarea la lactate – 5. Foloseste fructe in loc de lactate la deserturi. Fa inghetata cu banane/lapte de cocos in loc de frisca; foloseste ulei de cocos in loc de unt in deserturile pe care le coci in cuptor; pune lapte de migdale in loc de lapte de vaca la clatite, prajituri, briose.

Daca vrei sa tii o dieta vegetariana fara lactate, e indicat sa-ti construiesti cu atentie meniul ca sa nu te confrunti cu probleme de sanatate!

Foto: Guliver