Nu sari peste mese, redu carbohidratii si fa cardio

Vrei sa slabesti rapid ca sa fii in forma pentru vacanta? Ia-ti gandul de la dietele drastice care iti dau metabolismul peste cap si, in schimb, concentreaza-te pe cateva reguli de alimentatie sanatoasa! Vei reusi sa scapi de cele cateva kilograme nedorite fara sa risti sa te imbolnavesti.

Toate visam sa aratam bine in vacanta, iar multe dintre noi incepem sa ne punem problema kilogramelor chiar inainte de a ne programa concediul.Desi nu este un lucru rau sa ne dorim sa mai slabim cateva kilograme, astfel incat sa ne simtim bine in corpul nostru, multe fete pornesc cu stangul: urmeaza diete care mai de care mai restrictive care, desi le ajuta sa slabeasca rapid, pot conduce mai apoi catre unele probleme de sanatate (sistem imunitar slabit, anemie, probleme digestive, ulcere, stari de oboseala accentuata, palpitatii etc).

Poti sa slabesti rapid si fara sa tii diete restrictive. Cheia este schimbarea stilului de viata!

Mai mult decat atat, dupa o dieta drastica poate aparea si efectul yo-yo: slabirea brusca, urmata de o noua ingrasare, pentru ca mai apoi sa te trezesti intr-un rollercoaster al luptei cu kilogramele.

Daca iti doresti sa slabesti rapid, sa stii ca o poti face si intr-un mod sanatos. Nu este nevoie nici sa te infometezi, nici sa te privezi de unele alimente de care ai mare nevoie pentru a-ti lua necesarul de nutrienti esentiali. Cel mai important sfat pe care il dau nutritionistii este insa urmatorul: schimba-ti stilul de viata per total pentru a ajunge la greutatea pe care ti-o doresti, dar si pentru a fi mai sanatoasa. Nu tine diete doar cand esti nemultumita de felul in care arati, ci transforma-ti actuala dieta intr-un regim alimentar echilibrat! Noi iti dam niste sfaturi ca sa slabesti rapid, de tine depinde sa le integrezi corect in modul tau de viata!

6 reguli alimentare care te ajuta sa slabesti rapid. Integreaza-le permanent in dieta!

1. Mananca micul dejun in fiecare dimineata

Stiu ca vrei sa slabesti rapid si poate primul pas la care te gandesti este sa mai reduci din mancare, insa nu si cand vine vorba despre micul dejun. Cercetatorii spun ca persoanele care obisnuiesc sa ia micul dejun sunt mai slabe decat cei care sar peste aceasta masa si, mai mult decat atat, reusesc sa slabeasca mai repede. Fa-ti o obisnuinta din a manca de dimineata fibre si proteine, care sunt nutrienti ce maresc senzatia de satietate. Ma refer la cereale cu bob intreg, oua, fructe, iaurt, paine integrala.

2. Redu portia de carbohidrati la jumatate

Carbohidratii sunt resonsabili de cresterea in greutate, asa ca daca vrei sa slabesti, acesta este primul pas pe care trebuie sa-l faci. Unele diete propun chiar eliminarea in totalitate a carbohidratilor insa cel mai bine este sa faci schimbarile treptat. Asa ca taie pe jumatate portia de paste, paine, cartofi, dulciuri pe care le consumi zilnic si inlocuieste ceea ce ai eliminat cu legume bogate in fibre care iti vor mentine satietatea (broccoli, telina, fasolea verde, varza, morcovii, ardeii grasi).

3. Nu sari peste mese!

Mananca cele trei mese pe zi, fiecare constand in nu mai mult de 300-400 de calorii si ia doua gustari in jur de 150 de calorii. Ori de cate ori pofta de dulce bate la usa, tine-o in frau cu alternative sanatoase: fructe si legume proaspete, nuci si seminte, sucuri naturale. De asemenea, obisnuieste-te sa gatesti mai des acasa si sa-ti iei pachetel la birou. In acest fel, vei reusi sa eviti tentatia unui pranz nesanatos, care poate adauga mesei tale calorii de care nu ai nevoie.

4. Consuma multe fructe si legume cu un continut ridicat de apa

Caisele, afinele, portocalele, ananasul, persicile, pepenele, castravetele, telina, rosiile, zucchini toate sunt fructe si legume foarte bogate in apa (intre 70 si 95% din greutatea lor este apa). Cu cat consumi mai multe fructe si legume cu un continut ridicat de apa, cu atat vei fi mai satula o perioada mai mare de timp. In plus, acestea au putine calorii!

5. Imparte-ti farfuria inteligent!

Farfuria ta ar trebui sa arate in felul urmator la fiecare masa: jumatate trebuie sa contina legume bogate in fibre si slabe in calorii. Cealalta jumatate a farfuriei trebuie impartita in doua parti egale: una cu proteine usoare (pui, peste, tofu), iar cealalata trebuie sa contina cereale integrale: orez brun, quinoa.

6. Fa exercitii cardio 30 de minute pe zi

Orice activitate fizica care creste bataile inimii arde si calorii. Ca sa arzi si mai multe calorii, alege exercitii cardio care implica folosirea mai multor grupe de muschi simultan. Printre cele mai recomandate sunt spinning sau cardio kickboxing. Jumatate de ora de aceste exercitii ard in jur de 200-300 de calorii si iti tonifiaza bratele si picioarele si te ajut sa slabesti rapid!

Text: Andreea Marinescu, Foto: Guliver