Sfarsitul unei diete, inceputul unui stil de viata sanatos

Sa slabesti nu este un lucru usor, insa sa-ti pastrezi greutatea ideala dupa ce ai slabit poate fi uneori chiar mai dificil. Asta pentru ca, dupa ce incepi sa fii multumita de felul cum arati, ai tendinta de a gusta mai mult decat ar fi perfmis din mancarurile la care n-ai avut acces pe perioada dietei.

Ca sa nu ajungi sa te ingrasi la loc, trebuie sa respecti niste reguli obligatorii pe care ti le vom prezenta astazi, cu tot cu explicatii, in pseranta ca te vei convinte de importanta lor. Dar sa incepem cu inceputul, adica cu efectul yo-yo, despre care am mai vorbit. Caci acela e momentul cand intri intr-un cerc vicios. Va reamintim ce este efectul yo-yo.  Unele persoane tin diete drastice ca sa slabeasca, iar la scurt timp dupa ce au dat jos kilogramele nedorite incep sa ia din nou in greutate pentru ca revin usor-usor la vechile obiceiuri alimentare. Exista chiar si situatii cand o persoana se poate ingrasa si mai mult dupa o dieta.

Multe femei experimenteaza efectul yo-yo dupa ce ajung sa aiba greutatea ideala

In cazul dietelor mai putin ortodoxe (infometare, sarirea peste mesele principale ale zilei, consumul unui numar mic de calorii), se poate produce asa numitul efect de yo-yo: o persoana slabeste brusc, dupa care se ingrasa, slabeste si iar se ingrasa. Este un cerc vicios care afecteaza nu numai greutatea, dar si sanatatea organismului. Ca sa nu se ajunga intr-o astfel de situatie, nutritionistii spun ca este important sa ne dezvoltam niste principii sanatoase de alimentatie si sa nu ne impunem o dieta doar pe o perioada determinata. Iar daca, totusi, urmam o dieta ca sa scapam de kilogramele nedorite, la finalul acesteia, ar trebui sa fim mai precaute ca oricand.

Sfarsitul unei diete nu este decat inceputul unui stil de viata sanatos, daca vrem sa ne pastram greutatea ideala intacta. In momentul in care incepem sa “trisam” si sa consumam tot mai multe alimente interzise (dulciuri, fainoase, paine alba, produse procesate, carnuri grase, sucuri cu mult zahar etc), riscul de a pune la loc kilogramele creste porportional. Ca sa nu se intample acest lucru, iti recomand sa urmezi niste reguli elementare de alimentatie dupa ce ai terminat de tinut o dieta. Respecta-le pentru ca te pot salva de la o posibila ingrasare!

Cele mai bune 5 modalitati de a evita sa te ingrasi dupa ce ai slabit si ai ajuns la greutatea ideala

1. Opteaza pentru gustari sanatoase si mananca portii mici de mancare. Este foarte usor sa “gusti” ceva nesanatos dupa ce ai slabit, asa ca trebuie sa fii atenta in continuare la ceea ce mananci. Cand esti la birou, alcatuieste-ti gustarile din fructe, iaurturi, branzeturi si legume. de asemenea, portiile de mancare de peste zi trebuie sa fie echilibrate. Consumand trei mese mici pe zi si doua gustari, iti vei tine metabolismul ocupat intreaga zi!

2. Mentine-te hidratata. Daca in timpul dietei trebuia sa consumi multa apa, nu renunta la acest obicei. Apa ajuta organismul sa arda caloriile si este o alternativa excelenta la sucuri. Apa nu contine calorii, carbohidrati sau grasimi. Daca iti e greu sa bei cei doi litri de apa pe zi, un mic truc este sa adaugi in apa cateva feliute de lamaie sau de portocala, dar si fructe congelate (zmeura, merisoare etc).

3. Ridica-te de la masa inainte de a te simti satula in totalitate. O buna modalitate de a-ti controla greutatea este sa mananci mai putin. In momentul in care simti ca te-ai saturat, nu mai manca, chiar daca mai ai mancare in farfurie. Pastreaza resturile de mancare pentru mai tarziu sau pentru masa urmatoare. De asemenea, mesteca rar si incet, astfel incat sa creezi mai rapid senzatia de satietate.

4. Fa cumparaturi inteligent! Cand mergi la supermarket, stai departe de raioanele cu alimente nesanatoase. Cel mai bine este sa-ti faci o lista cu ce ai nevoie inainte de a pleca de acasa si sa o respecti intocmai. Evita prajiturile, dulciurile si chipsurile din cartofi prajiti, carnurile procesate (mezeluri, carnati) si opteaza pentru proteine usoare, fructe, legume.

5. Gateste mai mult acasa. Cand iei masa in oras, nu numai ca nu ai la dispozitie prea multe variante sanatoase de mancare (ce contin calorii, grasimi), dar exista si tentatia de a-ti comanda ceva mai putin indicat pentru silueta (paste, cartofi prajiti etc). Ca sa eviti situatiile acestea, iti recomandam sa te axezi mai mult pe gatitul acasa. In acest fel, tu vei fi cea care controleaza ingredientele din mancare.

O modalitate inteligenta de a-ti pastra greutatea ideala este sa consumi cat mai multe fibre, le gasesti in cereale cu bob intreg si unele fructe.

Text: Andreea Marinescu, Foto: Guliver