cum te ingrasi

Oricat de dur ar suna, asta e adevarul: propriul job te ingrasa. Si nu neaparat doar pentru ca nu prea reusesti sa mananci sanatos sau pentru ca sari peste pranz. Iata ce spun cercetatorii despre cum te ingrasi la job fara ca macar sa-ti dai seama.

In urma unui studiu din 2013, facut de Harris Interactive pentru unul dintre cele mai mari site-uri americane de resurse umane, CareerBuilder, s-a ajuns la concluzia ca 41% din cei 3000 de angajati chestionati au spus ca s-au ingrasat la locul de munca. Studiul este citat de health.com. Angajatii care obisnuiau sa stea la birou multe ore pe zi si care aveau un nivel de stres mai ridicat au fost mai predispusi sa ia in greutate decat cei mai relaxati.

Adevarul este ca dincolo de dieta, exista si alte motive pentru care te poti ingrasa la job. “Ingrasatul are legatura si cu activitatea fizica si cu comportamentul fiecaruia”, spune Katherine Tyron, doctor la Vitality Institute din New York, citata de health.com. Iata, deci, cativa potentiali factori de ingrasare la locul de munca, despre care, poate, ca habar nu aveai.

Stai prea multe ore pe scaun

Cea mai evidenta cauza a ingrasarii la munca este lipsa activitatii fizice. Multi dintre angajatii chestionati in cadrul studiului au recunoscut ca isi petrec cele opt ore de munca stand pe scaun. Si partea proasta este ca kilogramele in plus incep sa se vada mai ales in zona taliei… Statul pe scaun incetineste metabolismul si corpul arde caloriile mai greu.

Daca si tu ai un job care presupune statul pe scaun toata ziua, este foarte important sa NU stai toata ziua pironita pe scaun. Ridica-te la interval de maximum o ora, fa plimbari si fa exercitii usoare.

Mergi cu masina de la birou acasa

Daca dupa ce ca stai la birou toata ziua pe scaun, mai mergi si cu masina acasa, e evident ca iti cresti sansele sa te ingrasi! Potrivit unui studiu realizat de US Census Bureau si de American Community Survey, 86% dintre angajatii americani merg acasa cu masina, facand un drum mediu de 25 de minute. La polul opus, cei care merg cu transportul in comun au un indice de masa corporala mai mic, potrivit unui studiu publicat in Britih Medical Journal.

Daca si tu obisnuiesti sa mergi la job cu masina, mai las-o acasa din cand in cand. Nu doar ca nu mai stai in aglomeratie, dar aceasta miscare te poate ajuta si sa-ti mentii greutatea dorita. Incearca sa mergi cat mai mult pe jos!

Cum te ingrasi la job – esti stresata

Un nivel mare de cortizol in corp, care este recunoscut si ca hormonul stresului, declanseaza pofte de dulce si de grasimi. Mai mult, poate “ajuta” corpul sa pastreze grasime si sa o depoziteze in zona abdominala. Stim ca e greu, dar incearca sa tii stresul sub control: pleaca de la munca la ora la care trebuie, iesi in oras, socializeaza, petrece timp cu familia, fa sport si stai in aer liber cat poti de mult!

Te culci tarziu din cauza ca ai de lucru

Potrivit unui studiu facut de Universitatea din Pennsylvania (SUA), angajatii care dormeau doar patru ore pe noapte, cinci nopti la rand, au ajuns sa ia in greutate mai mult decat cei care dormeau opt ore. Cauza? Pentru ca se culcau foarte tarziu, automat, mancau mai mult, dar si mai caloric.

Cand ai mult de lucru, incearca sa nu stai pana tarziu noaptea. Mai degraba, trezeste-te putin mai devreme dimineata. Vei avea si mintea mult mai limpede ca sa rezolvi tot ce-ti propui.

Mananci tot timpul de la colega care are dulciuri

La orice job, exista mereu un coleg sau o colega care are pe birou ceva dulce. Iar daca te “abonezi” la a gusta zilnic cate ceva de la colegi, mai mult ca sigur ca poti sa te ingrasi. Si, la fel de rau este sa cazi prada poftelor de la ora patru dupa-amiaza si sa dai iama in tonomatul cu dulciuri de la birou. Daca ti-e pofta de dulce des, fa putin efort si prepara-ti acasa gustari sanatoase.

Te lasi influentata de ce mananca colegii la pranz

Daca iesi adesea cu colegii la masa si te lasi influentata de alegerilor lor alimentare – daca ei isi comanda pizza sau fast-food, iti iei si tu – mai mult ca sigur ca poti sa te ingrasi. Psihologii spun ca e oarecum normal sa mananci la fel ca si colegii tai. “Toata lumea vrea sa se adapteze – nimeni nu vrea sa fie catalogat drept fata care mananca tofu si bea numai smoothiep-uri verzi”, spune Frances Largeman-Roth, nutritionista si autoare a Eating in Color.

Daca stii ca te abtii cu greu de la mancare si ai colegi care mananca nesanatos, incearca sa eviti iesirile la masa de pranz pe cat posibil! Bine, nu spune nimeni sa fii antisociala! Daca totusi vrei sa iesi la masa, nu te abate de la regulile alimentare sanatoase!

Simti ca, uneori, situatia iti scapa de sub control la birou? Iata cateva exercitii pe care le poti face ca sa diminuezi stresul!

Foto: Guliver