prevenirea insolatiei femeie cu pepene

Ai simtit si tu ca zilele caniculare iti consuma energia si te fac sa te simti molesita. Daca nu ai grija, poti face insolatie. Exista insa cateva alimente care iti pot fi de un real ajutor in prevenirea insolatiei.

Hipotalamusul este acea parte a creierului care controleaza temperatura corpului, senzatiile de foame si de sete. Cand faci insolatie sau te simti epuizata din cauza temperaturilor caniculare, corpul tau produce mai multa caldura decat poate elibera, mai ales daca esti deshidratata. Si asta pentru ca reglarea temperaturii corpului se face prin transpiratie, iar daca tu esti deshidratata, acest lucru nu se poate realiza eficient. Daca nu ai grija, epuizarea cauzata de caldura poate duce la insolatie, noteaza livestrong.com. Iata ce trebuie sa stii despre prevenirea insolatiei.

Insolatia poate avea ca simptome senzatii de greata, dureri de cap, ameteli, batai rapide ale inimii, stare de dezorientare, varsaturi sau inrosire a pielii. In cazuri grave, poate duce la pierderea cunostintei.

Dieta joaca un rol important in prevenirea insolatiei. Iata cateva tipuri de alimente pe care sa le consumi vara, mai ales in zilele caniculare:

Alimente bune pentru prevenirea insolatiei

Prevenirea insolatiei – Lapte batut. Laptele batut este foarte racoritor pentru organism si ajuta la eliberarea excesului de caldura. E o idee buna sa bei un pahar cu lapte batut macar o data pe zi, vara. Daca vrei sa il faci mai aromat, poti pune un strop de sare de mare si chimen macinat.

Prevenirea insolatiei – Coriandru. Coriandrul este o planta care seamana cu patrunjelul. Frunzele lui pot fi folosite in salatele verzi. Macinat, este folosit drept condiment, la diferite feluri de mancare, iar din fructele de coriandru se poate face ceai. Coriandrul ajuta la reglarea temperaturii corpului si mentine sanatos sistemul nervos, imbunatatind inclusiv memoria. Asa ca fa-ti o salata cu frunze de coriandru sau bea un ceai de coriandru cu cateva cuburi de gheata ca sa te racoresti.

Prevenirea insolatiei – Ceapa. Ceapa este din nou pe lista alimentelor bune. In mod surprinzator, este un aliment cu uriase proprietati de racire a corpului. Dieta ta zilnica ar trebui sa includa ceapa proaspata, daca vrei sa scapi de caldurile insuportabile din aceste zile. Poti face o multime de feluri de salate, iar zeama de la ceapa te va feri de inconfortul termic si va reduce riscul de insolatie. Daca stii ca suferi de la caldura, fa-ti un obicei sa bei zilnic o lingurita de suc de ceapa amestecat cu miere, de doua ori pe zi.

Prevenirea insolatiei – Pepene rosu. Pepenele rosu contine o mare cantitate de apa si e foarte racoritor. Consuma in mod regulat pepene pe durata verii si vei scapa de senzatie de moleseala de la caldura. Iti va scadea temperatura corpului, te va hidrata si iti va da o multime de substante nutritive. Alte fructe cu un continut ridicat de apa sunt ananasul, citricele, merele si perele.

Prevenirea insolatiei – Apa si sucuri de fructe. Daca ai facut recent insolatie, daca te-a durut capul sau stii ca ai de mers mult prin caldura intr-o zi de munca, nu uita ca trebuie sa te hidratezi. Asa ca bea multa apa si sucuri naturale de fructe, ca sa te racoresti. In plus, consumul de lichide va ajuta la eliminarea mai rapida a toxinelor din organism.

Cum poti regla functionarea hipotalamusului

Hipotalamusul, parte a sistemului endocrin, poate fi echilibrat prin alimentatie. Consuma verdeturi, morcovi, fructe de mare, somon si ton, care contin acizi grasi esentiali. De asemenea, include in alimentatia ta ulei de masline si de migdale, caju si alune, dar si alimente bogate in minerale, cum sunt broccoli si varza kale.

Evita consumul de alimente care contin cafeina, inclusiv pe cel de ciocolata, deoarece cafeina favorizeaza eliminarea fluidelor. Bea cel putin sase pahare cu apa in fiecare zi si nu amana sa bei apa cand iti este sete.

Cum spuneam, e important sa te hidratezi ca sa nu faci insolatie! Daca iti e greu sa bei apa, iata o lista cu alimente hidratante pe care e bine sa le consumi.

Foto: Guliver