Orice cura de slabire are un dusman invizibil care ameninta din umbra sa strice toate planurile: programul incarcat de peste zi. O cura de slabire sanatoasa insa castiga aceasta batalie pentru ca da atentie sporita intervalului orar in care esti la birou si-n care tinzi de obicei sa-ti pui propriile nevoi pe locul doi.

Nu-ti sugeram sa-ti neglijezi sarcinile de serviciu, ci doar sa inveti sa strecori in agenda de lucru si cateva puncte dedicate alimentatiei tale. O cura de slabire sanatoasa te va face sa te simti mai bine, sa ai energie si, evident, sa faci totul cu mai multa placere si eficienta. Sunt cateva lucruri pe care trebuie sa le faci pentru ca agenda sa nu-ti dea peste cap programul alimentar, dar odata intrata in ritm, nu vei mai avea motive sa te simti vinovata ca ti-ai intrerupt dieta sau frustrata ca programul incarcat nu-ti permite sa incepi una.

1. Monitorizeaza-ti progresul cu un jurnal online

Candva, un jurnal traditional de dieta era singura metoda prin care puteai pastra o evidenta a caloriilor. Astazi, internetul ofera alternative ingenioase care-ti usureaza intregul proces si nu-ti mai mananca timpul. Pe my-calorie-counter.com si fitday.com iti poti tine un astfel de jurnal online, fara efort, si-n plus primesti diverse sfaturi adaptate nevoilor tale. Daca nu ai in permanent acces la internet si esti trimisa deseori in deplasari de serviciu, iti poti instala pe laptop PC Calorie Counter de pe fitday.com. Acesta functioneaza exact ca versiunea free online, dar nu necesita conectare. Cu ajutorul acestor instrumente vei descoperi ca anumite alimente aparent inofensive ascund un numar impresionant de calorii, vei afla ce marime ar trebui sa aiba portiile tale zilnice si care sunt cele mai light gustari pe care le poti consuma la job.

2. Planifica-ti si ia-ti de acasa pranzul

Faci parte probabil din grupul celor comozi si ocupati care-si comanda mancare cu restul colegilor. Cu mici exceptii, meniul firmelor de catering nu este insa construit in jurul ideii de hrana sanatoasa. Preparatele sunt gatite cu mult ulei, servite in combinatii neprietenoase cu silueta si au invariabil un continut ridicat de sare. Chiar daca tu mananci sanatos la micul dejun si la cina, masa de la mijlocul zilei iti poate da peste cap tot planul. Ce e de facut? Adu-ti propria mancare de acasa sau cumpara-ti mai multe gustari sanatoase din care sa te infrupti de-a lungul zilei. Pentru a nu le da celor din jur impresia ca faci opinie separata, poti prepara din cand in cand portii mai mari pe care sa le imparti cu ei. Daca reusesti sa tentezi si alti oameni cu noul tau stil de viata iti va fi mai usor sa-ti pastrezi acest regim alimentar si-n viitor.

3. Alimentele neperisabile, sursa unui mic dejun de urgenta

Multi dintre cei pe care-i cunosc imi marturisesc ca sar peste micul dejun pentru ca nu au timp de el. Programul lor de lucru incepe foarte devreme si prefera sa sacrifice aceasta masa in favoarea unor minute in plus de somn. Lor le recomand sa-si cumpere la inceputul saptamanii cateva alimente neperisabile (fulgi de ovaz, seminte, fructe uscate) care pot constitui oricand baza unui mic dejun satios ce nu necesita un timp mare de pregatire.

4. Lasa alimentele sanatoase la indemana

Dupa ce ai facut ordine in mesele principale ale zilei, e timpul sa-ti indrepti atentia si catre gustari. Automatul plin-ochi cu doze de bauturi carbogazoase, snacksuri, sandvisuri inghetate, biscuiti si ciocolata nu va mai reprezenta o tentatie daca te asiguri ca ai zilnic pe birou fie un bol cu un mix de seminte si fructe uscate, fie o farfurie pe care sa asezi cat mai imbietor diverse fructe de sezon. Cand vrei o gustare, primul lucru pe care-l vei face va fi sa intinzi mana catre varianta cea mai apropiata de tine.

Tot pentru o cura de slabire sanatoasa iti recomandam si cele 6 reguli pentru un stil de viata ponderat care te ajuta sa scapi de kilogramele nedorite si sa-ti mentii ulterior silueta.

Text: Diana Marasoiu, Foto: Thinkstock