Ce spun studiile: arde grasimile, are putine calorii si multe fibre

Cura de slabire pe care o urmezi poate sa fie si mai eficienta daca, inainte de fiecare masa, mananci grepfrut. Relatia dintre cele doua a fost studiata atent in ultimii ani si iata la ce concluzie au ajuns cercetatorii.

In 2011, o echipa de cercetatori de la Center of Human Nutrition din cadrul Universitatii Vanderbilt (Nashville, Tennessee, SUA) a descoperit ca jumatate de grepfrut sau jumatate de ceasca de suc de grepfrut 100%, inainte de masa, poate avea un impact pozitiv asupra unei cure de slabire care limiteaza consumul de calorii. Studiul, realizat pe parcursul a 14 saptamani, pe persoane obeze, a avut un rezultat uimitor: oamenii au slabit semnificativ, in jur de sase kilograme fiecare, si-au redus indicele de masa corporala si circumferinta taliei.

Grepfrut + cura de slabire = arderea caloriilor mai eficient

Un alt studiu, din 2004, realizat la Nutrition and Metabolic Research Center al Institului de Cercetare Scripps din California, sustinea concluzii asemanatoare: putem folosi grepfrut in cura de slabire pentru ca poate arde grasimile mai repede. Conducatorul studiului, doctorul Ken Fujioka, impreuna cu echipa sa, a analizat 100 de participanti care au baut sucul de la jumatate de grepfrut sau au mancat fructul ca atare, inainte de fiecare masa, timp de 12 saptamani. In acest caz, oamenii au urmat o dieta normala, fara sa tina o cura de slabire. Concluzia a fost ca participantii au slabit intre 1.5 si 4.5 kilograme de-a lungul experimentului.

Scaderea in greutate a fost pusa si pe seama faptului ca grepfrutul poate micsora nivelul insulinei din sange, ceea ce permite corpului sa-si foloseasca energia mai eficient, adica sa o directioneze spre arderea de grasimi. Este, insa, nevoie de studii suplimentare care sa lamureasca mai bine relatia dintre grepfrut si insulina.

Un grepfrut este slab in calorii si contine multa apa si fibre, exact lucrurile de care ai nevoie cand vrei sa slabesti!

Teoria ca grepfrutul slabeste pentru ca ajuta la arderea grasimilor este preferata multor sustinatori ai dietei cu grepfrut (o dieta care este cunoscuta inca din anii 1930). Unii cercetatori spun ca grepfrutul contine niste enzime care accelereaza arderea grasimilor din corp, in timp ce altii sustin ca grepfrutul slabeste, mai degraba, pentru ca este un fruct bogat in fibre si in apa si contine destul de putine calorii.

Aceste din urma observatii sunt indreptatite. Se stie ca fibrele sunt un element important intr-o cura de slabire si promoveaza pierderea in greutate deoarece cresc satietatea si taie pofta de mancare. In plus, oricine stie ca micsorand numarul de calorii accelerezi cura de slabire; intr-o ceasca de grepfrut exista in jur de 70 de calorii, o cantitate relativ mica.

Alternativa la cura de slabire: grepfrut la micul dejun sau ca si gustare

Daca te tenteaza sa incerci dieta cu grepfrut este important sa tii cont de urmatoarele precizari: mananca jumatate de fruct inainte de fiecare masa, nu sari peste mese, ia cina cu doua ore inainte de culcare (pentru ca organismul tau arde caloriile mai greu atunci cand doarme), mananca intre patru si sase portii de fructe pe zi, intre doua si patru portii de legume, doua portii de proteine si una sau doua de lactate.

Daca insa ti se pare prea mult ca sa mananci grepfrut de trei ori pe zi, te poti limita sa-l consumi doar la micul dejun: fie inlocuind clasicul suc de portocale cu suc de grepfrut, fie il poti adauga in salata de fructe sau in smoothie-uri. Sau il poti degusta sub forma de snack sanatos ori de cate ori ti se face pofta sa rontai ceva (unele studii sustin ca si mirosirea unui grepfrut poate ajuta la slabit, pentru ca acesta contine niste compusi care pot sa reduca pofta de mancare).

Foto: Guliver