Cand ti-e foame foarte tare, cea mai rapida rezolvare este sa mananci o masa bogata in proteine. Proteinele, insa, sunt implicate intr-o serie de procese metabolice, avand un rol vital in organism. Iata tot ce trebuie sa stii despre necesarul de proteine.

Proteinele sunt sintetizate in toate tesuturile din corp, fiind necesara indeosebi ficatului si muschilor. Pe langa faptul ca sunt baza celulelor vii, proteinele sunt esentiale in procesul de slabire, in cresterea musculara, dar si in imbunatatirea metabolismului. De ce trebuie sa incluzi proteine in alimentatia ta iti explica in cinci pasi editorii de la mindbodygreen. Iata ce trebuie sa stii despre necesarul de proteine.

Necesarul de proteine zilnice

Pofta de dulce=lipsa de proteine. Cand nu ii oferi necesarul de proteine, organismul simte nevoia de zahar, pentru a avea energie rapid. Din nefericire, in cazul in care cedezi tentatiei si mananci ceva dulce, tot ce faci e sa cresti nivelul zaharului din sange. In loc sa iei o prajitura, mai bine servesti o mana de migdale sau un iaurt grecesc, ambele variante oferindu-i corupului tau energia de care are nevoie.

Tin de foame mai mult timp. Studiile arata ca daca prima masa a zilei este bazata pe proteine suprima grelina, hormonul responsabil de senzatia de foame, spre deosebire de un mic dejun plin de carbohidrati. Asadar, asigura-ti un mic dejun bogat in proteine: mananca oua, nuci si seminte cu iaurt, legume care contin proteine (spanac, brocolli, linte), un shake de proteine – aceastea iti vor oferi energia necesara pana la pranz.

De ce e important sa iti asiguri necesarul de proteine

Te energizeaza. Aminoacizii care alcatuiesc proteinele sunt esentiali pentru transportul oxigenului in corp. Un nivel scazut de proteine poate duce la reducerea cantitatii necesare de oxigen, ceea ce se traduce prin oboseala si stari de energie scazute. Ca sa remediezi aceasta problema, ar trebui sa consumi la micul dejun cereale cu bob intreg (grau, ovaz, secara) si smoothie-uri cu lapte de soia.

Ajuta metabolismul sa arda mai multe calorii. Fiindca se digera mai greu, proteinele “cer” metabolismului mai mult timp ca sa fie descompuse si asimilate. Iar asta duce, implicit, la un consum mai mare de calorii.

Oase puternice. Studiile arata ca un consum mai mare de proteine creste densitatea oaselor – aminoacizii din proteine intaresc oasele, fiind componenti ai acestora – si scade riscul de a face osteoporoza.

Necesarul de proteine – Cum sa cresti consumul zilnic de proteine

Incearca sa mananci proteine la toate mesele. Media necesarului de proteine pentru o femeie adulta este 46 de grame pe zi, pe care trebuie sa le repartizezi la toate cele trei mese principale din zi. Sigur, cantitatea proteinelor variaza, in functie de situatii, cum ar fi expunerea la stres, perioada de recuperare fizica sau antrenamentele de sport solicitante.

Gaseste sursele potrivite de proteine. Cele mai bune sunt proteinele animale, precum carnea de vita, pui, peste si oua. Cei care adopta un stil de viata vegetarian se pot baza pe seminte si nuci, quinoa, legume, leguminoase. Iata aici o lista cu cateva recomandari de proteine vegetale la care poti sa apelezi.

Mananca incet. Chiar daca iti asiguri cantitatea necesara de proteine, exista riscul sa nu le asimilezi. In cazul in care mananci repede, bei in timpul mesei, nu mesteci suficient ori ai probleme cu stomacul, ai toate sansele sa nu obtii necesarul de proteine. Asadar acorda-ti cel putin 20 de minute pentru fiecare masa si bucura-te de ceea ce mananci!

Foto: Guliver