faina de naut farfurie

Ai folosit vreodata faina de naut? Este o adaugare sanatoasa in orice dieta echilibrata, nu trebuie, neaparat, sa fii vegana ca sa te imprietenesti cu ea!

Faina de naut inlocuieste cu succes orice tip de faina – de la cea alba, de care fugim toate, si pana la cea integrala. Poate fi adaugata in aproape orice fel de preparat, de la dulciuri si prajituri si pana la sosuri si chiar supe. Are un gust subtil de nuca si iti furnizeaza o multime de nutrienti benefici: proteine, fibre, fier, potasiu, calciu, magneziu, zinc, vitamina A, vitamina C, vitamina B6, vitamina K. Iar daca ai o intoleranta la gluten, faina de naut este o super solutie ca sa inlocuiesti faina alba in alimentatie.

Cum se obtine faina de naut?

Foarte simplu – nautul uscat este macinat pana ajunge sa aiba o textura foarte fina. O poti cumpara din magazinele si de pe site-urile bio, dar o poti face si tu singura acasa. Ai nevoie de un blender puternic/rasnita si de o punga de naut uscat. Pune nautul in blender si pulseaza, la viteza maxima, 2-3 minute. Trebuie ca nautul sa se macine foarte bine si sa devina foarte fin. Rastoarna-l intr-un bol si cerne-l printr-o sita ca sa indepartezi toate partile mari. Pune cate o lingura in sita si cerne faina treptat. Pastreaza faina de naut intr-un recipient cu capac.

Idei de preparate cu faina de naut

In retete, poti folosi integral faina de naut in locul celei albe. Daca nu esti insa obisnuita cu gustul ei, pentru inceput e bine sa experimentezi si sa inlocuiesti doar o parte din cantitatea de faina.

Clatite dulci/sarate – inlocuieste faina alba/integrala cu faina de naut. Iata o reteta foarte simpla: amesteca o lingura de seminte de in macinate cu trei linguri de apa calda si lasa-le 10 minute sa se umfle. Separat, amesteca o ceasca si jumatate de lapte de migdale cu o lingura de unt de cocos si semintele de in. Adauga o ceasca si un sfert de faina de naut, o jumatate de lingurita de bicarbonat de sodiu, sare si piper dupa gust. Coace clatitele si serveste-le cu branza slaba sau legume.

Tips: in loc de condimente sarate, poti pune nectar de agave sau miere ca sa faci clatite dulci.

Burgeri vegetarieni – poti sa adaugi in amestecul de legume pentru burger putina faina de naut; nu doar ca da un gust de nuca burgerului, dar ajuta ingredientele sa se „lege” mai bine intre ele.

Paine si prajituri cu blat – inlocuieste jumatate din cantitatea de faina alba/integrala cu faina de naut. Sau, dupa cum ziceam, poti experimenta, schimband proportiile treptat.

Supe ingrosate. In loc sa folosesti faina sau alt tip de amidon ca sa ingrosi supa, adauga putina faina de naut. Absoarbe lichidul fara sa formeze cocoloase si da supelor un gust de nuca.

Daca iti place sa experimentezi, iti sugeram sa testezi si faina de migdale!

Foto: Guliver