3 deserturi care iti mentin silueta

In general, dulciurile pentru masa de Craciun sunt preparate cu mult zahar, ciocolata, siropuri, creme ori fructe confiate. O alternativa la aceste deserturi este sa pregatesti cateva dulciuri cu putine calorii care te vor ajuta sa-ti pastrezi silueta. Vestea buna e ca propunerile noastre sunt delicatese cu un gust desavarsit, deci ai numai de castigat!

Cu ocazia acestui Craciun, mi-am propus: nu am de gand sa cad in capcana celui mai bun tort pe care il face mama, un tort cu blat insiropat, crema de ciocolata, unt si mult zahar. Anul acesta am decis sa pun piciorul in prag si sa gatesc chiar eu un desert la fel de delicios, dar cu mult mai putine calorii.

Experimenteaza unul dintre aceste dulciuri cu putine calorii pentru Sarbatori!

Daca si tie iti place sa gatesti dulciuri si n-ai nicio idee pentru Sarbatorile care se apropie, iti recomand sa-ti notezi retetele urmatoare. Eu m-am orientat dupa unele mai usoare, care sa nu-mi rapeasca prea mult timp in bucatarie. Iti mai destainui un mic secret de-al meu: daca gatesc pentru prima oara o mancare sau un desert si am musafiri la masa, de cele mai multe ori experimentez inainte cu cateva zile. Asta pentru ca uneori, cu retele pe care le incerci pentru prima data este putin mai riscant; se poate intampla sa nu iasa asa cum trebuie.

Asa ca daca te hotarasti sa prepari un desert dintre cele pe care ti le vom prezenta, incearca cateva zile inainte si vezi ce iese! Iti tinem pumnii si suntem sigure ca nu vei avea probleme in a obtine cel mai delicios desert de pana acum!

3 idei de dulciuri cu putine calorii pe care le poti pregati pentru masa de Craciun

1. Biscuiti cu avocado: 190 de calorii pe portie, 10 minute pentru preparare, 10 de minute timp de coacere

Ingrediente: piureul de la 1 avocado in loc de o ceasca de unt, 2 linguri de agave, 1 ou, o lingurita de zeama de lamaie, o lingurita de extract de vanilie, 2 cesti si jumatate de faina si optional gem de fructe.

Mod de preparare: pune piureul si siropul de agave in blender si amesteca pana se omogenizeaza, iar apoi adauga oul, sucul de lamaie si vanilia. Adauga treptat faina si incorporeaz-o. Imparte aluatul obtinut in doua jumatati si modeleaza-le sub forma de cilindru. Acopera-le cu folie de plastic si lasa-le la frigider ca sa se intareasca (cel putin doua ore sau peste noapte). Taie aluatul rondele si pune biscuitii intr-o tava de copt. Coace cam zece minute pana cand prind o culoare aurie. Poti face si sandwich-uri din biscuiti punand gem la mijloc.

2. Prajiturele cu branza dulce si nuci pecan: 150 de calorii pe portie, 10 minute preparare, 20 de minute timp de coacere

Ingrediente: 4 cesti de faina de migdale, 1 lingurita sare, piureul de la 1 avocado in loc de o ceasca de unt, 170 de grame de crema de branza mascarpone, 1 si 1/4 ceasca de zahar, 2 linguri de extract de vanilie si 3 cesti de nuci pecan.

Mod de preparare: incalzeste cuptorul la 175 de grade si prajeste jumatate din cantitatea de nuci pecan (le pui intr-o tava tapetata cu hartie pentru copt), timp de zece minute. Amesteca faina si sarea intr-un bol. Seprat, amesteca piureul si crema de branza cu ajutorul unui mixer. Adauga vanilia, zaharul si faina si amesteca timp de doua minute pana cand se omogenizeaza bine. Adauga si nucile pecan. Divizeaza aluatul in doua jumatati egale, da-i forma de cilindru si pune-l la frigider pentru doua-trei ore. Scoate aluatul de la rece, desfasoara-l si presara deasupra restul de nuci pecan neprajite. Cu ajutorul unui pahar, fa cercuri rotunde de prajiturele si pune-le la copt pentru 20 de minute.

3. Macaroons cu cocos: 45 de calorii pe portie, 10 minute preparare, 15 minute timp de coacere

Ingrediente: 2 albusuri mari, 2 1/2 linguri agave, 2 si 1/4 ceasca de fulgi de cocos, 5 linguri de sos de mere neindulcit.

Mod de preparare: Intr-un bol mediu, amesteca albusurile, siropul de agave, cocosul si sosul de mere. Pune compozitia aceasta intr-o tigaie la foc mediu si amestesca continuu pana cand devine fina. Daca compozitia este prea bruta ca sa fie trecuta printr-o punga taiata la un capat pentru a forma mici prajiturele, atunci mai adauga niste sos de mere. Daca, in schimb, ti se pare prea moale, mai poti adauga niste fulgi de cocos. Dupa acest pas, pune o parte din compozitie intr-o punga mica, taiata la un colt si formeaza mici macaroons direct in tava pentru copt (nu uita sa o tapetezi cu hartie). Poti pune compozitia si cu ajutorul unei lingurite. Lasa macaroons-urile sa se usuce cam 10 minute iar apoi pune-le la copt pentru sapte minute. Se pot pastra pana la cinci zile la temperatura camerei.

Sfat: daca vrei sa le colorezi, in magazinele bio gasesti coloranti naturali pe care ii poti folosi pentru a da orice nuanta doresti simpaticelor macaroons.

Iar daca iti plac torturile, iata o reteta de tort cu doar cateva calorii!

Text: Andreea Marinescu, Foto: Guliver

edCanvas = document.getElementById(‘content’);