dieta fericirii femeie

Daca treci printr-o perioada proasta, ia aminte si la ce mananci. Unele alimente pot sa-ti schimbe instantaneu starea de spirit in bine si sa te faca mai fericita si mai pozitiva. Si nu ne referim la dulciuri! Iata in ce consta dieta fericirii!

E esential sa incluzi in meniu alimente bogate in fibre, dar slabe in grasimi saturate, carbohidrati complecsi si alimente antioxidante. Toate sunt considerate hrana pentru creier. Te vor ajuta sa reduci stresul si anxietatea, sa fii mai energica si, de ce nu, mai fericita! Iata in ce consta dieta fericirii!

Sfatul nostru: Incearca sa consumi cat mai des aceste alimente si nu doar cand te simti rau. Sunt benefice in orice dieta sanatoasa, te ajuta sa slabesti si sa-ti iei vitaminele, mineralele si antioxidantii de care ai nevoie. Iata lista:

Dieta fericirii. Alimente de pus pe lista ca sa fii mai fericita

1. Dieta fericirii si alimentele bogate in vitamina D

Vitamina D mai este cunoscuta si sub denumirea de “vitamina fericirii” sau “pastila fericirii” – creste nivelul de serotonina din corp, iar cercetatorii spun ca are puterea de a ameliora starile depresive.

Iti poti lua vitamine D din: Somon, oua, lapte, iaurt. Daca esti vegetariana ai la dispozitie cateva surse de vitamina D precum laptele vegetal fortificat (soia, migdale), ciupercile, sucul de portocale fortificat cu vitamina D.

Evita sa mananci nesanatos fiindca iti poti agrava momentele de anxietate

2. Dieta fericirii si carbohidratii complecsi

Starile proaste pe care le resimtim uneori sunt cauzate si de fluctuatiile de zahar din sange. Cand mancam carbohidrati simpli (dulciuri, zahar), nivelul glucozei creste brusc si apoi scade, lucru care ne secatuieste de energie si ne face sa fim irascibile.

Solutia, la aceste stari proaste, este sa te concentrezi pe acei carbohidrati buni in dieta. Acestia se mai numesc si carbohidrati complecsi si se elibereaza treptat in sange, “alimenteaza” creierul cu glucoza si ne dau energie.

Gasesti carbohidrati complecsi in: Orez brun, quinoa, ovaz, cartofi dulci, fasole, legume si fructe.

3. Dieta fericirii si grasimile sanatoase

Cercetatorii spun ca grasimile monosaturate din nuci, seminte, ulei de masline si omega 3 (somon, avocado) au efecte pozitive asupra starilor de spirit: previn si reduc simptomele de depresie, protejeaza impotriva pierderii memoriei, lupta cu oboseala si echilibreaza emotiile. Include-le asadar in dieta fericirii!

Gateste cu ulei de masline in loc de unt/margarina;

Mananca mai mult avocado la micul dejun si in salate;

Fa-ti gustari cu nuci si seminte.

4. Dieta fericirii si fitonutrientii din fructe si legume

Potrivit unui studiu, publicat in British Journal of Psychiatry, persoanele care obisnuiesc sa manance multe deserturi, alimente prajite, carnuri procesate si cereale rafinate au un risc mai mare de depresie decat cele care consuma multe fructe si legume.

Fitonutrientii, acidul folic, vitaminele B din leguminoasele boabe, fructe citrice si vegetale cu frunze afecteaza in mod pozitiv neurotransmitatorii din creier care un impact in starea de spirit.

Foto: Guliver