Silueta perfecta si cele mai eficiente alegeri constiente

Dieta de slabit poate fi inutila daca faci frecvent greseli care incetinesc metabolismul. Mai mult, in mod paradoxal, poate avea efectul invers: ingrasarea. 

Dieta de slabit se poate intoarce impotriva ta daca nu respecti regulile. Poti suferi de oboseala, stari de slabiciune, poti dezvolta unele deficiente alimentare si poti avea stari psihice proaste, iritabilitate si chiar depresie. Consecinta acestor experiente este simpla: cura de slabire este tinuta anapoda.

Dieta de slabit iti poate face mai mult rau decat bine. Atentie!

Greselile care se pot strecura in regimul alimentar sunt cu duiumul. Noi am intocmit o lista cu cateva erori de dieta care pot sa conduca la incetinirea metabolismului si, deci, la imposibilitatea de a slabi. Ti le detaliez in cele ce urmeaza, ca sa le ocolesti. Este insa important sa stii ca daca vrei sa slabesti, trebuie sa o faci responsabil: mergi la un medic nutritionist care te va ajuta cu cele mai bune sfaturi sau, o alternativa la indemana, este sa-ti alcatuiesti un stil de viata sanatos, mai degraba decat o dieta de slabire drastica.

Greseli de alimentatie care iti pot ruina dieta de slabit si solutii salvatoare

Greseala: Sari peste micul dejun

Daca obisnuiesti sa nu mananci micul dejun pentru ca tii o dieta de slabire, reconsidera-ti atitudinea. Expertii spun ca acest pas incetineste metabolismul: cand nu mananci, creierul transmite mesaje in restul corpului ca sa conserve energie, “semnalizandu-i” sa mentina depozitul de grasime intact (partea de care tu vrei sa scapi).

Solutie: Cand insa mananci micul dejun imediat dupa ce te-ai trezit, metabolismul se pune in miscare si consuma din depozitele de grasime!

Greseala: Consumi prea multi carbohidrati “albi”

Painea, pastele si orezul sunt carbohidrati albi care sunt descompusi de organism destul de repede, ceea ce inseamna ca efortul depus este unul mic si corpul nu munceste ca sa piarda din depozitele de grasimi.

Solutie: Ca sa slabesti, inlocuieste carbohidratii albi cu cei complecsi: cerealea integrale, ore brun, fructe si legume. Cercetatorii spun ca un consum mare de fibre creste arderea grasimilor cu 30%.

Greseala: Nu ai in meniu suficiente alimente bogate in fier

Deficienta de fier este adesea intalnita la femei, poate si pentru ca aceastea pierd o parte din fier in timpul menstruatiei. Fierul este esential in organism pentru ca ajuta transportul oxigenului catre muschi pentru a arde grasimi. Cand nu consumi suficiente alimente cu fier, organismul isi poate incetini metabolismul.

Solutie: Alimentele cu fier pe care ar trebui sa le consumi sunt: produsele din soia, vegetalele verzi (spanac, broccoli, patrunjel), nucile si semintele si carnea.

Greseala: Bei prea putina apa

Cand nu consumi destula apa, corpul are tendinta sa faca depozite. Retentia de apa, pe langa faptul ca nu e sanatoasa, mareste volumul corpului.

Solutie: Potrivit prevention.com, cercetatorii britanici au descoperit ca un consum zilnic de sase cesti de apa rece “activeaza” metabolismul, iar acesta arde cu 50 de calorii pe zi in plus. Explicatia este ca organismul depune un efort mai mare ca sa se incalzeasca si atunci arde si calorii. Daca bei apa rece, Si chiar daca nu bei apa foarte rece, tot este important sa ai un consum ridicat. Apa te “umple” si iti alina senzatia de foame.

Text: Andreea Marinescu, Foto: Guliver