dieta in functie de forma corpului femeie

Desi poate parea ciudat sa-ti alcatuiesti dieta in functie de forma corpului, adevarul este ca felul in care esti construita spune multe despre cum reactionezi la ceea ce mananci. De fapt, conformatia corpului este aceea care indica diferentele de metabolism dintre tine si prietena ta cea mai buna.

Uita-te in oglinda si identifica-ti forma corpului. Poate fi mar, para, piramida inversata si clepsidra – in functie de cum corpul tau depoziteaza grasimile. O data stabilita conformatia corpului, poti sa incepi o dieta in functie de forma corpului, ca sa maximizezi aportul de nutrienti de care ai nevoie si sa limitezi alimentele cu risc pentru silueta.

Dieta in functie de forma corpului explicata pas cu pas

Am gasit pe site-ul mindbodygreen.com cateva recomandari alimentare ca sa-ti construiesti dieta in functie de forma corpului. Sunt foarte interesante fiindca ne spun ce e bine sa mancam, dar si ce potfe alimentare avem, ce sa limitam si ce sa excludem in totatlitate.

Dieta in functie de forma corpului: 1. Silueta mar

Vei avea un surplus de greutate in zona taliei; bratele si picioare sunt subtiri. Atentie! Acest tip de conformatie se afla cel mai la risc dintre toate, fiindca aduna mai multa grasime viscerala (grasime pe organe) din cauza taliei marite.

Pofte: alimente cu carbohidrati si amidon, sucuri de dieta, cafeina.

Stare generala: lipsa de energie si o pofta accentuata de dulce in special dupa ora pranzului.

Dieta in functie de forma corpului – Ce sa mananci: incepe sa-ti construiesti dieta in jurul proteinelor slabe (peste, vita, pui, daca mananci carne sau proteine vegetale) si adauga grasimi sanatoase ca avocado, nuci si seminte, unt de nuci, ulei de cocos, branzeturi, dar si multe vegetale.

Redu carbohidratii doar la o singura masa pe zi si fructele cu indice glicemic mic (fructele de padure).

Elimina: cafeaua si bauturile cafeinizate fiindca cresc cortizolul (hormonul stresului) si insulina; dulciurile rafinate – iaurturi cu fructe si batoane pentru energie.

Dieta in functie de forma corpului: 2. Silueta para

Tinde sa depoziteze greutatea in jurul soldurilor si a coapselor, iar partea superioara a corpului este mai mica.

Pofte: lactate cu multe grasimi, deserturi bogate, cafea cu lapte.

Stare generala: foame neobisnuita intre mese sau chiar si dupa cina.

Dieta in functie de forma corpului – Ce sa mananci: adauga in dieta mai multe legume si fructe bogate in fibre si suplimenteaza meniul cu ovaz, quinoa, orez brun, grau bulgur. Include si mici cantitati de proteine usoare si grasimi care sa nu provina din lactate.

Elimina lactatele grase (branzeturi, smantana), cafeaua, alcoolul si tofu.

Dieta in functie de forma corpului: 3. Silueta piramida inversata

Are umeri mai lati si solduri inguste; partea de sus a corpului este mai musculoasa, iar grasimea tinde sa se aseze pe piept, brate si linia sutienului.

Pofte: alimente sarate si grase, alcool.

Stare generala: energie in prima parte a zilei, dar o scadere accentuata spre dupa-amiaza care duce si la aparitia poftei de dulce.

Dieta in functie de forma corpului – Ce sa mananci: carbohidrati complecsi ca ovaz, orez brun si lactate slabe in grasimi. Suplimenteaza dieta si cu sucuri de legume proaspete, salate si fructe bogate in fibre.

Elimina carnurile grase, branzeturile, snack-urile sarate.

Dieta in functie de forma corpului: 4. Silueta clepsidra

Este bine proportionata, iar kilogramele se distribuie uniform, uneori, mai vizibil in zona fetei, dar si pe brate, genunchi si glezne.

Pofte: lactate si carbohidrati.

Stare generala: retine apa.

Dieta in functie de forma corpului – Ce sa mananci: fructe si legume crude, cereale integrale. Include in meniu o portie zilnica de proteine slabe si multe condimente.

Limiteaza carnurile grase si carbohidratii procesati.

Elimina bauturile cofeinizate, lactatele, carbohidratii rafinati, dulciurile.

Indiferent de forma corpului, incearca sa tii o dieta cat mai sanatoasa! Iti propunem un plan alimentar pe care sa-l incepi din weekend!

Foto: Guliver