dieta paleo

Dieta Paleo nu inseamna numai alimente permise si interzise. E un stil de viata care te ajuta sa te conectezi cu tine insati si cu natura.

Dieta Paleo, celebra in intreaga lume, incurajeaza consumul alimentelor pe care omul le avea la dispozitie in Paleolitic: carne de la animale care consuma iarba, peste si fructe de mare, oua, legume, fructe, nuci, seminte si grasimi de calitate (masline, nuci de cocos, avocado).

In schimb, interzice consumul alimentelor descoperite de om in Neolitic, adica lapte, cereale, leguminoase, cartofi, sare, zaharuri prelucrate, uleiuri si altfel de produse procesate, potrivit Thepaleodiet.com.

Nu oricine poate adopta aceasta dieta in totalitate, dar exista o serie de principii cu care multa lume este de acord:

1. Mananca mai multe alimente proaspete

Poate ca ar trebui, intr-un final, sa tii cont de faptul ca e mult mai sanatos sa mananci ceea ce provine de la plante. Asa ca mananca legume de sezon, fructe de padure, nuci si multa verdeata. Consuma multe salate proaspete vara si fa-ti supe de legume iarna. Invata sa gatesti cat mai variat folosind toate lucrurile pe care ti le pune la dispozitie natura.

Daca vrei sa faci o schimbare rapida in viata ta, iesi afara si petrece-ti timp in natura!

2. Evita alimentele procesate

Unul dintre principiile de baza din dieta Paleo este acela de a incerca sa limitezi pe cat posibil toxinele alimentare disponibile acum in produsele din toate magazinele. Acest tip de dieta te incurajeaza sa renunti la uleiurile vegetale cunoscute ca acizi grasi polinesaturati.

Sustinatorii dietei Paleo spun ca, in ultimele decenii, s-a ajuns la ideea potrivit careia acizii grasi polinesaturati ar fi cele mai sigure grasimi pentru gatit. Drept urmare, cu greu mai gasesti astazi pe rafturile magazinelor produse fara aceste grasimi (ulei de floarea soarelui, ulei de soia, ulei de rapita). Dar se pare ca acesti acizi nu sunt atat de sanatosi si ar cauza diabet, obezitate, inflamatii, artrita si chiar cancer. Cel mai bine este sa consumi grasimi sanatoase, cum este uleiul de masline extravirgin, uleiul de cocos, avocado, nuci, seminte si peste proaspat.

3. Petrece timp afara!

Traim in niste cutii. In unele dormim, pe altele le conducem in drum spre job, la serviciu stam in alte cutii, mancam din cutii. Daca vrei sa faci o schimbare radicala si rapida in viata ta, iesi afara! Petrece-ti cat mai mult timp in natura, stai la soare, joaca-te, misca-ti corpul! Expunerea la lumina solara – fara a exagera – ajuta la producerea de vitamina D3 si iti da o stare de bine incomparabila, noteaza Psychologyofeating.com.

4. Consuma produse care provin de la animale crescute in natura

Carnea ar trebui, conform principiilor dietei Paleo, sa fie de la animale care se hranesc cu iarba, nu cu cereale. De asemenea, e de evitat carnea care contine antibiotice si hormoni de crestere. Poti consuma carne rosie si de pasare. Ouale trebuie sa fie de la gaini care cresc in curte si mananca iarba, iar pestele sa fie pescuit din rauri sau din mare, nu de crescatorie, scrie Modernpaleo.com.

5. Limiteaza consumul de carbohidrati

Daca vrei sa slabesti, limiteaza consumul de carbohidrati la 50 de grame pe zi, sau chiar mai putin. Consuma cat mai putine fructe, lactate si nuci. Ca sa slabesti, mananca numai cand iti este foame, dar nu te abtine. De asemenea, cand vrei sa slabesti e important sa dormi cat mai mult.

Cand vine vorba de dieta Paleo, alimentatia si miscarea sunt doar un aspect. Ritualurile, conexiunea cu natura, a invata cine esti, de fapt, sunt alte aspecte importante. Nu uita ca dorinta de a fi sanatoasa si supla nu trebuie sa vina doar din considerente estetice. Trebuie sa te simti bine in corpul tau ca sa poti sa-ti indeplinesti cel mai mare scop din viata. Afla care este acesta si mergi catre el!

Citeste si: Dieta macrobiotica: ce sa mananci ca sa arati bine

Foto: Guliver