Perechi de alimente interzise pentru silueta

Dieta sanatoasa incepe sa scartie atunci cand, la masa, alaturam unele perechi de alimente, ai caror nutrienti se bat cap in cap si ne cresc sansele sa luam in greutate.

Eu am o regula pe care ma straduiesc sa nu o incalc: nu mananc carne cu cartofi. Este un principiu pe care mi l-am insusit cand am descoperit celebra dieta Montignac. Explicatia este simpla: proteinele din carne si carbohidratii din cartofi, luate impreuna, ingrasa si, pe deasupra, combinatia este devastatoare si pentru sistemul digestiv.

Dieta sanatoasa & combinatii critice de evitat

1. Paine alba si gem la micul dejun

Suna delicios, dar nu este foarte sanatos si nici nu-ti ofera energia de care ai nevoie. “O combinatie cu mult zahar la inceputul zilei, fara proteine si fara grasimi, te poate face, in cele din urma, sa mananci mai mult in timpul zilei, ca sa recuperezi ce ai pierdut dimineata”, este de parere nutritionisa Allison Stowell, citata de womensday.com.

Sfat: Schimba painea alba cu paine integrala, pentru a adauga mesei fibre, si inlocuieste gemul cu unt de arahide ca sa-ti iei proteinele si grasimile de care ai nevoie intr-o dieta sanatoasa.

2. Salata cu un dressing cu putine grasimi la pranz

Vitaminele din legume, precum vitamina A si K, au nevoie de grasimi ca sa se absoarba in sange. In plus, multe dressinguri cu putine grasimi sau fara grasimi sunt surse ascunse de zahar.

Sfat: Asezoneaza-ti salata cu ulei de masline extravirgin (bogat in grasimi bune), pentru a imbunatati absorbtia nutrientilor, si cu otet balsamic, pentru un plus de gust.

3. Vinul si desertul la cina

Alcoolul interfereaza cu zaharul din sange si creste nivelul de insulina; insulina converteste zaharul extra din desert in grasimi, proces ce poate duce la cresterea in greutate. Potrivit directorului Centrului Medical Amari din Scarsdale (New York), J.Shah, vinul poate fi degustat la cina, dar nu mai tarziu, si nu cu dulciuri alaturi!

Sfat: Poti bea vin alaturi de alimente cu un indice glicemic mic, cum ar fi legumele, care reduc viteza cu care zaharul se asimileaza in sange.

Foto: Guliver