Cum sa mananci inteligent

Cand peste pestele pregatit pentru a fi bagat la cuptor adaugi si cativa catei de usturoi, rezultatul nu va fi doar un preparat minunat de dieta usoara. Combinatia dintre peste si usturoi este una castigatoare nu doar pentru papilele tale gustative, ci si pentru…inima.

Exista trucuri care fac dieta usoara. Exemplul de mai sus este doar unul dintre ele si functioneaza astfel: cand sunt consumate impreuna, pestele si usturoiul, au puterea de a micsora colesterolul rau care ne pune in pericol inima.

Practic, pestele (si in special somonul, macroul sau heringul) este bogat in omega 3, niste grasimi sanatoase, care reduc inflamatia din corp, raspunzatoare pentru “imbolnavirea” vaselor de sange si aparitia bolilor de inima. La randul sau, usturoiul micsoreaza colesterolul, care, daca este prea mare, duce la boli de inima si infarct.

Pestele si usturoiul: o combinatie mai mult decat dezirabila intr-o dieta usoara si sanatoasa

Cand sunt consumate impreuna, pestele si usturoiul isi dubleaza proprietatile binefacatoare pentru inima, devenind o pereche de alimente indispensabile intr-o dieta sanatoasa si responsabila. In afara de peste si de usturoi, mai exista o multime de alimente, care iti pot aduce beneficii nebanuite cand sunt consumate impreuna; perechile de alimente nu numai ca devin adevarate cocktailuri de nutrienti (vitamine, minerale, antioxidanti) la “patrat”, dar fac echipa buna si cand vine vorba despre prevenirea unor boli periculoase.

Am gasit o lista foarte interesanta de astfel de perechi de alimente pe site-ul publicatiei americane huffingtonpost.com si ti-o prezentam si tie ca sa o integrezi in dieta zilnica.

5 perechi de alimente care sunt mai puternice cand sunt integrate impreuna in dieta zilnica

1. Rosiile si avocado

Un studiu realizat de catre un grup de cercetatori de la Universitatea Purdue (Indiana, SUA) si dat publicitatii in iunie releva faptul ca fitonutrientii cum sunt carotenoidele, ce se gasesc in legume rosii, sunt absorbiti mai eficient in corp cand sunt consumati impreuna cu alimente ce contin grasimi sanatoase. Asadar, poti sa combini ingenios rosiile cu avocado, atunci cand iti faci o salata, un sandwich sau chiar un delicios sos guacamole.

2. Carnea pe gratar si rozmarinul

Carnea pe gratar este o optiune sanatoasa de dieta (daca este o carne slaba, desigur), insa din cauza fumului si a focului, risca sa “dezvolte” si niste agenti carcinogeni, care sunt vinovati de aparitia cancerului. Un studiu publicat in 2008 spune ca antioxidantii pe care ii contine rozmarinul poate sa impiedice formarea compusilor carcinogeni in momentul gatirii carnii. Asa ca…data viitoare cand faci gratar, foloseste rozmarin!

3. Ovazul si vitamina C

Daca deja combini cerelele integrale ca ovazul la micul dejun cu un pahar de suc de portocale proaspat, atunci dieta ta este pe drumul cel bun! Ovazul este un aliment bogat in acizi grasi omega 3, acid folic si potasiu, care sustin sanatatea inimii, miscorand colesterolul si pastrand arterele curate, fara cheaguri. Este demonstrat ca vitamina C scade proteina C reactiva, un indicator mai eficient pentru bolile de inima decat colesterolul.

4. Spanacul si lamaia

Lamaia nu doar schimba gustul unei salate de spanac, ci face fierul din vegetalele verzi sa fie mai rapid absorbit in corp. Daca esti vegetariana, atunci trebuie neaparat sa incerci aceasta pereche de alimente. Motivul este urmatorul: vitamina C va converti fierul de origine vegetala din spanac intr-o forma de fier asemanatoare cu cea care provine din carne sau peste. Data viitoare cand iti faci o salata de spanac, foloseste neaparat lamaie si nu otet ca sa o acresti! Te vei bucura si de alte beneficii: o energie mai mare si un sistem imunitar mai puternic.

5. Merele si strugurii rosii

Cand vrei sa-ti faci o salata de fructe, neaparat foloseste pe langa clasicele mere si cateva boabe de struguri. Merele sunt bogate in quercitina, un antioxidant care lupta impotriva cancerului si imbunatateste memoria. Insa cand merele sunt combinate cu strugurii rosii, ce contin la randul lor alt antioxidant puternic, catechina, pot inhiba formarea cheagurilor de sange si pot promova sanatatea inimii. Neaparat consuma fructe proaspete, daca iti doresti sa ai o dieta asa cum trebuie!

Text: Andreea Marinescu, Foto: Guliver