Dieta Weight Watchers a stabilit pentru fiecare aliment un anumit punctaj. Consuma cat mai multe legume si fructe proaspete, care au fibre, si vei slabi!

Dieta Weight Watchers reprezinta un program de slabire care aloca un punctaj fiecarul tip de aliment, in functie de numarul de proteine, carbohidrati, grasimi si fibre pe care il contine. Principiul de baza este, insa, mancarea sanatoasa si care te tine satula cat mai mult timp. Nu trebuie sa tii cont neaparat de numarul de calorii, ci sa alegi, pur si simplu, ce e mai sanatos.

De exemplu, intre un smoothie si un frappe, amandoua avand cate 200 de calorii, alege smoothie-ul. De ce? E o alegere mai desteapta, pentru ca iti va tine de foame mai mult timp si e mai sanatos, avand zahar natural din fructe, nu adaugat.

Dieta Weight Watchers – Cate puncte trebuie sa consumi, in functie de greutate

Gasesti pe internet calculatoare care iti masoara numarul de puncte pe care trebuie sa il consumi pentru a slabi cu dieta Weight Watchers, in functie de greutate, inaltime, varsta si nivelul activitatii fizice pe care o faci in mod obisnuit.

Dieta Weight Watchers iti permite saptamanal sa faci un “exces” de 49 de puncte, pentru a-ti face poftele.

In principiu, pentru a slabi, persoanele care au mai putin de 68 de kilograme trebuie sa consume 18-23 de puncte, persoanele care au intre 68 si 79 de kilograme, alimente de 20-25 de puncte, iar cele care cantaresc 80-90 de kilograme, intre 22 si 27 de puncte zilnic, scrie Calculator.net.

Cum functioneaza dieta Weight Watchers

Cei care au gandit aceasta dieta, in 2010, au creat si un site, prin intermediul caruia fac consiliere, contra cost. In plus, in Statele Unite, tin si intalniri  cu cei care vor sa slabeasca. Insa nu trebuie neaparat sa platesti, daca vrei sa tii dieta Weight Watchers.

Atat timp cat respecti numarul de puncte indicat pentru greutatea ta si tinand cont de cate kilograme vrei sa slabesti, vei obtine rezultatele dorite. Cauta pe internet sau descarca-ti o aplicatie care sa iti spuna exact numarul de puncte pentru peste 40.000 de alimente.

Bineinteles, mancarurile cu un continut mare de carbohidrati, cum ar fi pastele bolognese, au un punctaj mare, scrie Health.usnews.com. Asta nu inseamna ca nu trebuie sa manaci deloc asa ceva, ci ca trebuie sa consumi o portie mai mica si cat mai rar. Pe de alta parte, cele mai multe fructe si legume proaspete au zero puncte – datorita fibrelor – asa ca poti manca oricat de multe, ca sa te simti satula.

Potrivit Calculator.net, fructele proaspete au zero puncte. O portie de pui are 3 puncte, un ou are 2 puncte, iar un file de peste – 7 puncte. O salata Caesar are 9 puncte, un iaurt – 6 puncte, o felie de pizza – intre 8 si 14 puncte.

Cat de usor e de tinut dieta Weight Watchers

Numarul de puncte pe care le poti consuma zilnic in dieta Weight Watchers e destul de mare incat ai voie sa mananci trei mese pe zi. Uneori, daca faci alegeri sanatoase, iti permiti si una sau doua gustari.

In plus, dieta Weight Watchers iti permite saptamanal sa faci un “exces” de 49 de puncte, pe care sa le consumi pe tot felul de pofte.

Dieta Weight Watchers incurajeaza si miscarea. Drept urmare, pe internet poti gasi un “calculator” care iti arata cate puncte castigi daca faci inot, dansezi sau faci curatenie prin casa. Punctele castigate prin miscare le poti consuma mancand, de exemplu, o felie de pizza in plus.

Inainte sa alegi un tip de dieta, informeaza-te! Gandeste-te ce fel de alimentatie e mai potrivita pentru tine si nu uita ca o dieta completata de exercitii fizice iti va aduce rezultatele dorite.

Citeste si: Alimentatie controversata: dieta Paleo si principiile ei.

Foto: Guliver