Indulcitorii artificiali nu pacalesc creierul. Rezultatul: mai multa nevoie de zahar!

Fara zahar in alimentatie sau cu cat mai putin ! Este un obicei deja pentru iubitoarele unui stil de viata sanatos. Stiai insa ca inlocuirea periculosului zahar cu indulcitori artificiali, nu este o manevra prea inteligenta? Desi substituie minunat zaharul, acestia pot sa creasca pofta de dulce!

Vestea nu este insa o noutate, dar daca nu te-ai documentat suficient despre indulcitorii artificiali inainte de a-i consuma la cafea sau ceai, este posibil sa fii surprinsa…

Fara zahar, creierul nu elibereaza dopamina, chiar daca tu consumi indulcitori artificiali!

Un nou studiu, realizat vizavi de efectul negativ pe care il au indulcitorii artificiali asupra organismului, vine sa intareasca alte concluzii mai vechi: indulcitorii artificiali cresc pofta de dulce. Cercetatorii de la Scoala de Medicina a Universitatii Yale au descoperit ca acesti indulcitori artificiali reusesc sa pacaleasca doar gustul, dar nu si creierul. Practic, creierul isi da seama ca organismul nu primeste zahar adevarat si in acel moment incepe sa resimta o pofta si mai mare pentru dulciuri si alimente bogate in calorii.

Asta se intampla pentru ca neurotransmitatorii din creier care regleaza nivelul de dopamina (hormonul fericirii) isi dau seama cand este vorba despre zahar. In momentul in care zaharul intra in corp este preluat si descompus pentru a fi folosit ca si energie, si doar atunci intervine si rasplata: se elibereaza dopamina.

Concluziile studiului sunt aceleasi si pentru bauturile dietetice fara zahar: creeaza o pofta si mai mare de dulce si chiar ingrasa! Potrivit newshealth.com, statistic, oamenii care consuma bauturi fara zahar au o greutate mai mare decat cei care consuma bauturi normale; conform unui studiu, persoanele care beau doua cutii de suc cu indulcitori artificiali pe zi au 54.5% sanse mai mari sa devina supraponderale sau obeze, comparativ cu 32.8% in cazul celor care beau aceeasi canitate de suc normal.

Intr-o alimentatie fara zahar sunt preferati indulcitorii naturali!

Daca urmezi o dieta fara zahar si, in schimb, consumi indulcitori artificiali, sfatul specialistilor este sa renunti la ei in favoarea indulcitorilor naturali: nectar de agave, stevia si xylithol. Mai poti indulci insa cafeaua si ceaiul cu sirop de artar, miere sau extract din smochine. Un alt trick istet pe care il poti folosi, mai ales atunci cand prepari dulciuri dietetice, este sa le imbunatatesti aroma cu ajutorul condimentelor: ghimbir, scortisoara, cardamom sau nucsoara.

Foto: Guliver