Cel mai inteligent mod de a-ti mentine silueta

Fibrele alimentare sunt acei nutrienti din vegetale care fac diferenta cand vine vorba despre silueta noastra. Cu cat meniul nostru e mai bogat in fibre alimentare, cu atat ne va fi mai simplu sa ne mentinem greutatea ideala deoarece acestea confera o mare satietate si ajuta la o mai buna digestie.

Poate parea ciudat la prima vedere, insa daca urmezi o dieta ca sa nu te ingrasi si excluzi total painea din alimentatia ta, faci o mare greseala. Painea, atata timp cat este obtinuta din cereale integrale, este un aliment extrem de important in meniul tau zilnic deoarece contine nutrienti esentiali care te vor ajuta in demersul tau: fibre alimentare.

Fibrele alimentare ajuta la digestie si impiedica retentia de apa ce poate cauza cresterea in greutate

Fibrele alimentare sunt niste compusi pe care corpul nu ii poate digera si, deci, nici absorbi (spre deosebire de alti compusi cum ar fi grasimile, proteinele sau carbohidratii, pe care corpul ii sintetizeaza si ii absoarbe in sange). Fibrele alimentare trec aproape intacte prin intreg sistemul digestiv, dar fac un bine atat de mare organismului. Aceastea sunt importante din doua motive daca vrei sa slabesti.

In primul rand iti dau o senzatie de mai mare satietate, ceea ce inseamna ca te mentin satula mare parte din zi si te impiedica sa “gusti” tot felul de alimente interzise. Mai mult decat atat, fibrele alimentare, la fel ca si carbohidratii, iti furnizeaza o mai mare cantitate de energie. Din acest motiv, nutritionistii recomanda sa manaci paine integrala la micul dejun (o feliuta-doua este mai mult decat suficient), dar sa o elimini de la masa de pranz si seara daca iti urmaresti atent dieta. Al doilea motiv pentru care fibrele alimentare trebuie incluse intr-un regim echilibrat este urmatorul: fibrele ajuta la o mai buna digestie pentru ca absorb apa si alte fluide din stomac si le elimina rapid. In acest fel, nu numai ca previi constipatia sau balonarea, dar impiedici si retentia de apa din organism, care, dupa cum stii, duce la acumularea de kilograme.

Fibrele alimentare nu se gasesc numai in cereale integrale, ci si in legume si in fructe. Cantitatea necesara de fibre pe zi pentru o femeie cu varsta de peste 50 de ani este de 25 de grame pe zi. Ca sa iti iei necesarul zilnic din acest nutrienti important, iti facem o lista cu cele mai inteligente metode de a intrega fibrele alimentare in meniul tau zilnic. Respecta-le si iti vei mentine greutatea ideala fara prea mari batai de cap.

5 modalitati inteligente de a consuma fibrele alimentare in mod constant, pentru a-ti mentine greutatea ideala

1. Incepe-ti ziua cu un bol de cereale integrale care sa contina cel putin 5 grame de fibre. Uita-te la ingredientele de pe cutia de cereale ca sa te asiguri ca sunt potrivite pentru tine. Cerealele cu bob intreg: grau, ovaz, secara n-ar trebui sa lipseasca din lista. Cum iti spuneam si mai sus, poti manca si o feliuta-doua de paine integrala (de asemenea, fii atenta ca painea sa aiba cam 2-3 grame de fibre pe felie).

2. Mananca fructele intregi, cu coaja, si nu le face suc. In momentul in care fructele sunt “strivite” intr-un aparat special isi pierd din continutul de fibre. Asta deoarece multe aparate de fructe indeparteaza coaja ca sa faca sucul, iar in coaja se regasesc cele mai multe fibre. Mai tine cont si ca in procesul obtinerii sucului de fructe creste numarul zaharurilor din fruct, asa ca daca vrei sa iti mentii greutatea, consuma-le cu atentie.

3. Opteaza pentru gustari din legume crude. Broccoli, telina, fasolea verde, varza, morcovii, ardeii grasi se numara printre legumele cu cele mai multe fibre care pot fi consumate crude asa ca nu ezita sa-ti pregatesti un snack cat mai variat ori de cate ori ti se face foame. Daca vrei sa alegi fructe, bazeaza-te pe mere, avocado, banane, fructe uscate, kiwi, portocale.

4. Adauga multe legume sandwich-urilor. Cand iti faci un sandwich, fa-l cu paine integrala si neaparat imbogateste-l cu salata, rosii, castraveti si diferiti germeni (grau, lucerna, ovaz). Daca te feresti de sandwich-uri, mananca alune, nuci, seminte, fistic, caju, combinate, pentru a beneficia de un aport considerabil de fibre.

5. Experimenteaza bucatariile internationale (cum ar fi cea indiana) ce folosesc cereale intregi si fasole, linte sau naut in felurile principale de mancare. In plus, preparatele indiene contin foarte multe condimente care te pot ajuta si la slabit. Cele mai importante sunt ardeiul iute, turmericul sau chimionul.

Fibrele alimentare nu sunt singurele importante daca vrei sa slabesti. Surprinzator, ai nevoie si de niste carbohidrati obligatorii pentru un regim echilibrat.

Text: Andreea Marinescu, Foto: Gulvier