Alimentatia potrivita pentru o dantura de invidiat

Pastele de dinti cu ingrediente-minune sau tratamentele la stomatolog nu dau rezultate satisfacatoare daca nu incluzi in alimentatia ta fructele si legumele care te ajuta sa ai un zambet stralucitor.

Stim cu totii: primavara este anotimpul schimbarilor pozitive! Iar din moment ce inlocuiesti garderoba, iti reorganizezi propria locuinta si intocmesti planuri elaborate pentru vara, poate ca ar fi bine sa iti schimbi si obiceiurile alimentare. De ce? Fiindca daca nu stiai, fructele si legumele contribuie semnificativ la sanatatea dintilor tai!

Vitaminele, mineralele si antioxidantii din fructele si legumele recomandate iti protejeaza gingiile si elimina bacteriile

Daca ai prostul obicei de a nu te spala pe dinti dupa fiecare masa, atunci incearca macar sa-ti „clatesti” gura cu morcovi, mere, potrocale sau cu o salata verde, proaspata. Explicatia este una simpla: fructele si legumele anterior mentionate au cel mai mare continut de apa. Practic, e ca si cum te-ai spala pe dinti fara pasta si periuta. Atentie insa: nu toate fructele si legumele au acelasi efect benefic asupra danturii tale! Haideti sa le descoperim impreuna pe cele potrivite si speram, nelipsite din alimentatia ta zilnica, pe viitor.

Merele

Contin 97% apa si tocmai de aceea au capatat si denumirea de „pasta de dinti naturala”. Datorita structurii fibroase, merele reprezinta solutia ideala de curatare a gurii, dinaintea unui periaj propriu-zis. Probabil nu stiai, dar sucurile de mere, inzestrate cu un ridicat continut chimic, contribuie sistematic la deteriorarea dintilor tai, in vreme ce merele au efect invers! Actiunea de a musca dintr-un mar stimuleaza activitatea gingiilor, fluxul salivar si elimina majoritatea particulelor de mancare ramasa intre cialis buy dinti.

Citricele

Abundenta de vitamina C transforma citricele intr-un element esential al alimentatiei tale. Gingiile sensibile, care sangereaza usor si dintii instabili sunt indicaticatori clari ai deficitului de vitamina C. Ai grija sa incluzi zilnic in mesele tale portocale, lamai sau pomelo.

Morcovii, telina si alte radacinoase

Probabil ca nu auzi pentru prima data ca morcovul este cea mai bogata leguma in vitamina A si nici ca beta carotenul este un pigment esential pentru frumusetea ta. Morcovii, telina si conopida sunt legumele cu cel mai ridicat continut de beta-caroten si anume surse inepuizabile de sanatate si frumusete. Efectul abraziv al acestora previne aparitia tartrului si formarea placilor pe marginea dintilor, acolo unde periutele esueaza sa curete in totalitate resturile de mancare. Include-le in alimentatia ta in mod constant si in cateva luni vei avea o dantura de invidiat cu minim de efort si maxim confort!

Verdeata, multa verdeata!

Unda verde la salata, varza, spanac sau ceapa, pentru un zambet de vedeta! Intre straturile acestor legume surprinzatoare se ascund nutrienti precum fosfor, vitaminele A si C, calciu si magneziu. Broccoli au cel mai ridicat continut de vitamina C iar conopida si varza de Bruxelles sunt adevarate „depozite” de fosfor.

Consumand oricare dintre aceste legume nu-ti vei proteja doar dantura si implicit zambetul stralucitor, ci intregul organism!

Text: Diana Marasoiu, Foto: Thinkstock