Ai o dieta vegetariana? Stim ca e foarte usor sa ramai in pana de idei cand te gandesti ce sa mai gatesti… Dar a venit vara si de acum poti face tot felul de preparate la gratar ca sa-ti mai diversifici meniul. Important e si sa faci un gratar sanatos. Iti dam toate detaliile!

Opteaza pentru proteine usoare. Daca ai o dieta pesco-vegetariana si mananci peste, acesta poate fi o solutie pentru un gratar sanatos. Dar nu e singura! Din cand in cand, inlocuieste pestele cu alternative 100% vegetariene, dar bogate in proteine: tofu tare, burgeri din legume, tempeh (un amestec de boabe intregi de soia, cu diferite cereale intregi, mei, grau sau orez, care sunt fermentate si presate intr-un baton).

Gratar sanatos – Fii foarte atenta sa nu arzi legumele – in zonele arse (fie ca e vorba de legume sau de carne) s-au descoperit doi compusi cancerigeni. Cercetarile spun ca acesti agenti au efecte reale. Potrivit unui studiu, citat de health.com, oamenii care au consumat regulat carnuri foarte bine facute si-au crescut riscul de a face cancer pancreatic cu 60%.

Gratar sanatos – Tips: ai mare grija sa cureti gratarul inainte de a pune legumele pe el.

Unele legumele se fac in 1-2 minute, altele au nevoie de mai mult timp. Legumele mai dense precum cartofii se vor face in mai mult timp. Ca sa previi arderea lor, muta-le intr-o zona unde focul este mai domol dupa ce se gatesc.

Gratar sanatos cu mai putin ulei si sare

Pentru un gratar sanatos, foloseste ulei de masline, dar cu atentie! Legumele se usuca atunci cand le pui direct pe gratar fara sa le fi stropit cu putin ulei. Nu face abuz, insa! Uleiul va adauga calorii inutile legumelor.

Pune mai putina sare si mai multe condimente. Dupa ce ai stropit legumele cu ulei de masline, presara peste ele rozmarin, busuioc, oregano, cimbru uscat, usturoi pisat, piper. Experimenteaza cu diferite condimente si ierburi fiindca dau legumelor un plus de savoare, fara sa le adauge calorii suplimentare. Fereste-te sa folosesti prea multa sare fiindca favorizeaza retinerea apei in corp.

Fii atenta cat tii legumele pe gratar. Intoarce legumele destul de des. Pentru un gratar sanatos, e important nu doar sa nu le arzi, dar nici sa nu le gatesti mai mult decat trebuie. Daca le lasi prea mult pe gratar, pot capata o textura neplacuta. Cand sunt gata, scoate-le pe o farfurie si serveste-le calde.

Gratar sanatos – Variaza legumele pe care le faci pe gratar! Ai atat de multe variante: ardei gras rosu, rosii cherry, ciuperci, ceapa, morcovi, dovlecei, broccoli.

Tips: rosiile cherry sunt foarte gustoase pe gratar, dar sunt mai greu de manuit. E mai simplu sa le pui pe o frigaruie!

Iata si 7 legume numai bune pentru a fi puse pe gratar!

Foto: Guliver