Alege bauturile sanatoase

Setea este primul semn sa organismul tau are nevoie de hidratare. Iata care sunt cei mai simpli pasi prin care poti fi sigura ca bauturile consumate isi indeplinesc misiunea fara a-ti rezerva surprize neplacute:

1. Renunta la obiceiul de a consuma bauturi pe baza de zahar. O cutie obisnuita de suc sau punch de fructe contine aproximativ 150 de calorii. Fa un calcul simplu – daca bei in fiecare zi cate o cutie de bautura indulcita si nu reduci numarul de calorii din mancare, te poti ingrasa apoximativ 7 kilograme intr-un an. Daca reduci consumul acestor bauturi, iti poti controla greutatea si poti reduce riscul diabetului zaharat de tip 2.

2. Alege variantele naturale sarace in calorii. Bauturile „dietetice” care contin indulcitori artificiali ne pot determina papilele gustative sa ceara mai multe alimente dulci. Apa plata, simpla, este cea mai buna bautura fara calorii – dar daca nu iti poti convinge si simturile sa o agreeze, ii poti adauga putina zeama de lamaie sau foarte putin suc de fructe (100% natural). Consumate cu moderatie, ceaiul si cafeaua (fara zahar) sunt si ele optiuni sanatoase, fara calorii.

3. Daca nu bei alcool de fel, nu este nevoie sa incepi. Consumul moderat de alcool scade riscul afectiunilor cardiace si al diabetului, insa unele studii il acuza pentru o usoara crestere a riscului de aparitie a cancerului de colon si san. In cazul persoanelor slabite fizic sau aflate sub tratament medicamentos, alcoolul este interzis pentru ca interactioneaza periculor cu multe tratamente. Pe scurt – riscurile sale ii pot depasi beneficiile.

4. Bauturile pentru sportivi trebuie lasate in seama atletilor. Pentru persoanele sedentare, acestea sunt doar o sursa suplimentara de calorii.

5. Renunta la bauturile energizante. Vrei motive intemeiate? Contin foarte mult zahar, o cantitate mare de cofeina gata sa iti creasca tensiunea si o lista impresionanta de plante si aditivi cu efecte necunoscute pe termen lung.

Text: Daniela Mihalcea, Foto: Guliver.