Tipuri de alge si modalitati de consum

Pe langa puterea nutritionala pe care o au alegele comestibile, contin vitamine din complexul B-urilor, vitamina C si E, magneziu, calciu, fier, iod si clorofila, acestea reprezinta si o modalitate extraordinara de a diversifica o dieta raw.

Cei care urmeaza o dieta raw au la dispozitie diferite tipuri de alege din care pot alege: algele nori sunt acele alge cu care se infasoara rulourile de sushi; alegele wakame sunt unele dintre cele mai populare printre consumatorii de hrana vie, poate si pentru ca pot fi folosite intr-o multime de preparate, sunt dulcege si alunecoase; algele dulse au o culoare brun-rosiatica si sunt foarte bogate in proteine; algele kelp sunt un snack popular in Japonia, fiind folosite si la o supa traditionala numita dashi.

O dieta raw responsabila include algele organice in meniu

Desi cele mai multe dintre aceste alge sunt folosite in bucataria asiatica, si consumatorii de hrana vie le pot folosi in bucataria raw, fara sa le prepare la foc.

Ca sa te asiguri insa ca nu incalci principiile dietei raw, cand iti cumperi algele, opteaza pentru cele organice. Acestea sunt recoltate din adancul marilor si oceanelor sau sunt crescute in medii controlate, sunt uscate la temperaturi joase si nu contin urme de gluten sau soia, fiind raw. In acest fel, algele organice reusesc sa-si mentina cele mai multe enzime. Gasesti alge la magazinele asiatice, dar si pe site-urile de mancare bio.

Cum poti sa consumi algele in dieta raw?

1. Poti face salate din alge sau le poti adauga in salate de vegetale

Algele care sunt uscate (si majoritatea sunt asa) trebuie sa fie hidratate inainte de a le adauga la salate. Indiferent de tipul de alge pe care le folosesti, pune-le la inmuiat in suficienta apa. Dupa ce s-au hidratat, adauga ulei de masline si zeama de lamaie si ai obtinut o delicioasa salata de alge. Algele hidratate le poti combina insa si cu diferite tipuri de salate: romaine, rucola, salata create, iceberg. Cele mai potrivite alge sunt nori si wakame.

2. Poti face sushi din legume folosind alge nori

Cand ai chef de un snack delicios, iti poti face niste rulouri vegetariene cu diferite legume, pe care le poti infasura cu alge nori; acestea au un gust usor dulceag si de nuca ce va da o savoare aparte legumelor. Pentru ca rulourile sa nu fie prea fade, poti folosi o pasta de avocado, care sa “lege” legumele: morcovi, castraveti, ardei gras, lastari. Taie legumele pe lungime, asezoneaza-le cu sare, piper, zeama de lamaie si pune-le pe o “foaie” de alge nori impreuna cu pasta de avocado, ca si cum ai face sushi. Ruleaza-le si apoi taie-le.

3. Foloseste alge kelp pe post de lipie

Preparatele care necesita o lipie, cum sunt quesadilla, fajitas, taco, pot fi “reproduse” si in dieta raw. Poti folosi alge kelp care au o culoare maro inchis si sunt dulcege, pe post de lipie, pentru a infasura combina diferite de legume, lastari, seminte, nuci. Algele kelp au castigat teren tot mai mult printre cei care urmeaza o dieta raw poate si pentru ca sunt folosite si in salate sau ca si simpla gustare. Necesita hidratare trei minute inainte de a fi consumate.

4. Alegele pot fi un ingredient si pentru dressinguri

Algele kelp sau orice alt tip de alge ai in casa pot fi un ingredient special intr-un dressing de salata. Combina algele cu ulei presat la rece (ulei de susan, ulei de cocos, ulei din seminte de in), condimente, zeama de lamaie si pune-le intr-un blender. Pulseaza de cateva ori pana cand obtii o pasta fina si foloseste-o pe post de dressing pentru salate sau alte preparate.

5. Adauga alge in supe raw reci

Supele reci de vara din diverse legume vor fi cu atat mai speciale daca printre ingrediente sunt strecurate si cateva alge (nu inainte de a le tine la inmuiat, bineinteles). Poti integra algele in tot felul de supe: gazpacho, supa de avocado, supa de ardei gras verde. Atuul regimului raw este ca poti sa combini ingredientele in functie de propriile preferinte fara sa dai gres.

Text: Andreea Marinescu, Foto: Guliver