Reguli de combinare corecta

Asocierea corecta a alimetelor imbunatateste digestia si asimilarea nutrientilor. Este important sa stii ca unele alimente, cum este cazul pepenelui, se pot digera in doar 15 minute, iar altele, cum sunt nucile, pot avea nevoie de 4 ore.

Cand alegi mancarea din doua categorii diferite, alimentul care se digera cel mai repede trebuie sa astepte si digerarea celui lent inainte de a iesi din sistemul digestiv. Daca nu poate fi digerat in timp util, acesta va fermenta. Procesul produce aciditate in organism si creeaza un mediu propice pentru nenumarate boli.

Timpul necesar digerarii variaza in functie de aliment. In general, cele usoare, apoase, sunt digerate rapid, in timp ce alimentele mai grele, bogate in proteine, au nevoie de mai mult timp.

Asociate corespunzator, alimentele iti pot facilita digestia, insa atunci cand nu esti atenta la acest aspect, pot stagna pana la opt ore in stomac.

Ai o permanenta stare de oboseala indiferent cat de mult dormi?

Se poate sa fie vorba despre o extenuare a organismului care se straduieste 24/7 sa procesese mesele haotice pe care le iei in fiecare zi. Ai face bine sa iei si aceasta varianta in calcul – efectele secundare ale unei alimentatii dezechilibrate se manifesta deseori prin epuizare fizica.

Reguli de baza:

1. Totdeauna mananca pepenele simplu. Acesta nu se asociaza sanatos cu mai nimic.

2. Bea sucurile simple, fara nimic altceva.

3. Fructele proaspete trebuie mancate singure sau pe stomacul gol. Este bine sa asociezi fructele doar cu altele din categoria lor.

Exemplu de asocieri aparent potrivite, insa nerecomandate:

1. Lamai sau lime amestecate cu amidon, vegetale, proteine si grasimi.

2. Avocado asociat cu fructe sub-acide (mere dulci, cirese dulci, zmeura, mure, afine, piersici, pere, papaya, smochine, caise, mango).

3. Castraveti asociati cu grasimi.

4. Rosii asociate cu amodon, vegetale si grasimi.

Cateva sfaturi ajutatoare:

– Mesteca toate alimentele cat se poate de bine inainte de a le inghiti. Se pare ca organismul asimileaza bine doar macarea aproape lichida.

-Mancarea rece, inclusiv lichidele, inhiba digestia.

-Nucile/ semintele inmuiate elibereaza inhibitorii enzimelor si sunt mai usor digerabile.

Text: Daniela Mihalcea. Foto: Guliver.