5 modalitati de a evita probleme serioase

Printre cele mai mari pericole cu care se pot confrunta consumatorii de hrana vie se numara deficitul de vitamina B12. Daca tii o astfel de dieta este important sa constientizezi ce inseamna deficitul de vitamina B12 si sa pui in aplicare o serie de solutii preventive!

Vitamina B12 sau cobalmina este una dintre cele opt ale complexului B. Aceasta joaca un rol esential in functionarea normala a creierului si a sistemului nervos, este implicata in procesul de reinoire celulara si de sinteza a ADN-ului, ajuta la buna functionare a celulelor si contribuie la maturizarea celulelor rosii. Nu ne trebuie mai mult de doua-trei caracteristici ca sa ne dam seama cat de importanta este vitamina B12 pentru sanatatea organismului.

Deficitul de vitamina B12 poate duce la aparitia anemiei

Dar de unde ne luam necesarul de vitamina B12? Necesarul zilnic de vitamina B12 este de 2,4 micrograme atat pentru femei, cat si pentru barbati. Din pacate pentru consumatorii de hrana vie, cea mai mare sursa de vitamina B12 sunt produsele de origine animala:  pui, porc, muschi de vita, ficat, rinichi, fructe de mare, ton, somon, oua, lapte si branza. De aceea, cand vine vorba despre aceasta vitamina, trebuie sa fie foarte atenti la alte surse de unde si-o pot procura. Cea mai mare problema este ca vitamina B12 nu prea se gaseste in alte alimente in afara de carne. Exista totusi niste solutii.

Mai intai trebuie sa-ti spun ca daca tii o dieta raw, trebuie sa stii ca deficitul de vitamina B12 este unul dintre cele mai rele lucruri care ti se pot intampla. Desi deficitul de vitamina B12 este o afectiune destul de rara, poate aparea totusi la persoanele care nu consuma carne. Netratat, deficitul de vitamina B12 poate duce la complicatii serioase, cum ar fi aparitia anemiei si dezvoltarea unor celule anormale. Simptomele deficitului de vitamina B12 sunt: dureri in piept, palpitatii, ameteli, constipatie, stari de oboseala, pofta scazuta de mancare, scaderea in greutate, ten palid. Deficitul de vitamina B12 se poate insa vindeca cu un tratament corespunzator.

5 solutii simple ca sa-ti mentii necesarul de vitamina B12 la nivel optim

1. Ia un supliment de vitamina B12. Cel mai recomandat este sa-ti consulti medicul in ceea ce priveste administrarea unui supliment de vitamina B12. Aceasta este o masura obligatorie in cazul consumatorilor de hrana vie, fiind totodata si cea mai la indemana.

2. Adauga sucurilor proaspete de fructe si smoothi-urilor un aditiv care contine o cantitate inseamnata de vitamina B12: drojdia (obtinuta natural in casa). Mai putin de o lingura de drojdie consumata pe zi iti va da intreaga doza de 2,4 micrograme de vitamina B12 necesara.

3. Include cereale organice fortificate in dieta ta. Pe piata exista cereale organice speciale pentru consumatorii de hrana raw. Este insa indicat sa verifici eticheta produselor pe care le cumperi ca sa te asiguri ca sunt fortificate cu aceasta vitamina de care ai nevoie. Cauta cerealele organice in magazine specializate, care se adreseaza consumatorilor de hrana vie.

4. Foloseste suplimente nutritive probiotice pentru a fermenta branza raw din nuci sau pentru a prepara laptele de migdale. Adauga aceste suplimente in meniul tau pentru a-ti intari organismul cu vitamina B12. Inainte de merge la farmacie, consulta-ti medicul!

5. Consuma miso nepasteurizat, deoarece are in compozitie o mare cantitate de vitamina B12. In unele retete poti inlocui miso cu sarea. Incepe prin a adauga o lingurita sau doua de miso la retetele tale. Un alt preparat din soia in care se gaseste vitamina B12 este si tempeh-ul (turta din boabe de soia).

Ai grija la vitamina B12 si fa-ti plinul de energie cu superlegume de sezon!

Text: Andreea Marinescu, Foto: Guliver