Soia, maslinele si fructele uscate sunt alternative viabile

Pentru un consumator de hrana vie, alergia la nuci inseamna o mare lovitura, dar nu si sfarsitul dietei raw. Desi nucile (migdale, alune, nuci pecan, fistic sau caju) sunt un ingredient vital in regimul raw, la nevoie, pot fi inlocuite. Iti prezentam cele mai viabile variante in cazul in care nu poti consuma nuci.

Alergia la nuci se numara printre cele mai comune tipuri de alergii. In Marea Britanie o persoana dintr-o suta are alergie la alune, iar o persoana din 200 are alergie la nuci. In Statele Unite, alergia la nuci afecteaza 1% din populatie, ceea ce inseamna cam trei milioane de oameni care sufera de aceasta afectiune. De alergia la nuci nu prea poti scapa, spre deosebire de alte tipuri de alergii, de exemplu, cea la lapte. Doar una din cinci persoane scapa de alergia la nuci, iar asta se intampla in cazurile in care simptomele sunt foarte usoare.

Alergia la nuci are simptome rapide: umflarea fetei si amortirea buzelor

In rest, alergia la nuci este o afectiune cu care se poate trai, insa cu foarte mare grija daca tii o dieta raw. Se pare ca si o singura nuca, indiferent de tipul ei (fistic, alune, nuci caju, migdale etc) face corpul sa reactioneze imediat. Si nu este neaparat nevoie  sa fie consumata. Exista si oameni atat de sensibili la nuci, incat daca isi ating buzele cu substante din nuci pot dezvolta reactii.

Cum se produce alergia la nuci?

O alergie se produce cand sistemul imunitar reactioneaza la substanta numita alergen. Cei mai multi alergeni nu sunt periculosi si nu afecteaza oamenii care nu sunt alergici la ei. Atat alunele, cat si nucile se pot comporta ca si alergeni si pot da reactii alergice in cazul unor persoane. Cand cineva alergic vine in contact cu un alergen, un grup de celule din corp elibereaza o substanta numita histamina, care cauzeaza eliberarea unor fluide ce cauzeaza umflarea tesuturilor. Acest proces duce la aparitia mai multor simptome. Simptomele apar imediat, la cateva minute sau ore dupa contactul cu alergenul. Pot aparea urmatoarele simptome: furnicaturi ale buzelor, umflarea fetei, aparitia unor iritatii pe piele, dureri abdominale etc.

Ca sa nu ai probleme cu alergia la nuci, trebuie sa inveti sa traiesti cu ea. In cazul unui consumator de hrana vie poate fi o adevarata provocare deoarece nucile sunt un element important al dietei. Este esential sa ocolesti uleiurile naturale obtinute din nuci, diferitele tipuri de lapte (de exemplu, migdale), si in ultima instanta, nucile intregi atunci cand gatesti. De asemenea, este vital sa citesti eticheta produselor pe care le cumperi. Desi planul poate suna destul de descurajant, se poate trai si fara nuci. Ele pot fi inlocuite cu alte alimente, foarte potrivite mai ales in cazul gustarilor de peste zi. Iata o lista.

5 alimente pe care le poti consuma fara grija daca ai te confrunti cu o alergie la nuci

1. Soia. Din fericire, soia se regaseste pe piata in atat de multe variante, incat poate inlocui cu usurinta o parte din nuci. Vei gasi tofu, edamame (soia verde), tempeh, miso, lapte de soia si chiar si un unt de soia. Soia este o sursa excelenta de proteine, de care, in mod normal, te-ai lipsi daca nu consumi nuci.

2. Semintele. Noroc ca exista semintele! Acestea pot inlocui cu success nucile folosite in prepararea blaturilor pentru prajiturile raw sau a painii raw. Poti alege seminte de dovleac, de floarea soareului, seminte de chia, seminte de in, toate bogate in vitamine si minerale, fier, zinc, dar si proteine necesare dezvoltarii armonioase a organismului.

3. Fructele uscate (stafide, caise, prune, curmale, smochine etc) se numara printre cele mai bune alternative la nuci cand vorbim despre gustarea de pranz. Sunt extraordinare deoarece contin vitamine si minerale esentiale si tin de foame. Atentie insa! Ar trebui consumate cu moderatie pentru ca au mai multe calorii decat fructele proaspete. Bonus: pot fi folosite si la blaturile de prajituri.

4. Maslinele sunt o sursa de grasimi sanatoase pe care le-ai putea pierde daca ai o alergie la nuci. Totodata, maslinele sunt bogate in vitamine si slabe in calorii, fiind recunoscute datorita faptului ca au in compozitie substante care luta impotriva cancerului. Este recomandat sa eviti maslinele la cutie pentru ca au destul de multa sare in compozitie.

5. Humusul se obtine din naut si este o alternativa delicioasa la untul de nuci (unt de alune etc). Cand iti prepari o gustare pentru pranz foloseste humus in loc de unt si fa-ti sandwich-uri cu legume (morcovi, broccoli, telina). Humusul este bogat in vitamina C si fier, fiind si o sursa buna de proteine si fibre.

Nu lasa alergia la nuci sa te dezarmeze daca iti doresti sa incepi un regim raw. Iti oferim cateva argumente pro pentru un stil de viata fara foc!

Text: Andreea Marinescu, Foto: Guliver