Cheia succesului este atentia la calorii

Intr-o dieta raw, riscul ingrasarii nu este la fel de mare ca in cazul unui regim de viata obisnuit datorita alimentatiei mai sanatoase, bazata in mare parte pe fructe si legume crude, nuci, seminte si cereale. Cu toate astea, si consumatorii de hrana vie ar trebui sa fie atenti la aportul zilnic de calorii ca sa aiba o greutate sanatoasa.

Desi adeseori persoanele care vor sa slabeasca sunt incurajate sa urmeze o dieta raw pe perioade limitate, un astfel de stil de viata, urmat constant, poate avea si unele consecinte asupra greutatii daca aportul de calorii zilnice este mai mare decat trebuie.

Si intr-o dieta raw, caloriile se pot “inmulti” destul de repede daca nu sunt monitorizate

Desi nu prea pare, si in dieta raw caloriile se pot “adauga” foarte usor la meniu. Iata cum: se consuma prea multe grasimi (fie ele si sanatoase) provenite din nuci si seminte (grasimile au noua calorii pe gram), mesele ori gustarile sunt bogate in alimente ce contin multe calorii (unturi de nuci, avocado, cocos, anumite cereale ca amarant, orz, grau bulgur etc), portiile de mancare sunt mai mari decat este normal etc.

Asadar, cei care urmeaza o dieta raw ar trebui sa fie putin atenti la numarul de calorii zilnice pe care le consuma daca isi doresc sa aiba o greutate sanatoasa. Numarul de calorii zilnic de care are nevoie fiecare difera de la persoana la persoana, in functie de greutate, varsta, sex si nivel de activitate fizica. Numarul “magic” prezinta insa mici diferente si de la tara la tara: potrivit Serviciului National de Sanatate din Marea Britanie, o femeie adulta are nevoie de 2.000 de calorii zilnic, in timp ce autoritatile americane recomanda ca necesarul de calorii zilnice sa fie de 2.200 de calorii.

Daca tii o dieta raw si nu esti sigura de numarul caloriilor pe care ar trebui sa le consumi, cel mai bine este sa verifici folosindu-te de un calculator de calorii (gasesti pe internet o multime de site-uri de sanatate care au asemenea sisteme inteligente ce ajuta la calculul caloriilor in functie de mai multi factori personali). Intre timp, ia aminte si la cateva sfaturi de alimentatie care te vor ajuta sa-ti mentii o greutate sanatoasa!

4 modalitati prin care iti poti mentine o greutate sanatoasa cand urmezi o dieta raw

1. Gandeste in termeni de calorii si nu de volum

Adica, ia aminte la caloriile pe care le au alimentele pe care le consumi si mai putin la volumul de mancare de la o masa. Degeaba te gandesti ca ai mancat o portie mai mica la una dintre mese daca portia respectiva a fost alcatuita numai din alimente bogate in calorii. Spre exemplu, o ceasca de avocado proaspat facut pasta contine nu mai putin de 370 de calorii. Si nuca de cocos este bogata in calorii: 30 de grame de nuca de cocos razuita contine 142 de calorii.

2. Atentie la gustarile formate din fructe uscate

Desi sunt super-gustoase, mai ales in a doua parte a zilei cand organismul are nevoie de zahar, cand sunt consumate fara a monitoriza cantitatile, fructele uscate pot adauga multe calorii la necesarul tau zilnic. O ceasca de fructe uscate are de cinci pana la opt ori mai multe calorii decat aceeasi cantitate de fructe proaspete, din cauza deshidratarii. Ca si exemplu, strugurii proaspeti au 60 de calorii pe ceasca, in timp intr-o ceasca de stafide exista nu mai putin de 460 de calorii.

3. Mananca mese mai mici si mai dese

Desi poate parea ca mai multe mese pe zi pot conduce catre depasirea necesarului de calorii, de fapt, acest pas te poate ajuta sa previi pofta de dulciuri, prin simplul fapt ca esti tot timpul satula. Mananca trei mese principale pe zi (peste micul dejun nu se sare niciodata) si intre ele ia doua-trei gustari sanatoase formate din fructe si legume.

4. Adauga suficiente fibre meniului tau

Fibrele sunt sanatoase nu numai pentru ca te ajuta sa ai o digestie buna dar si pentru ca iti confera satietate perioade mai mari de timp si nici nu te ingrasa. Fibrele se regasesc in toate fructele si legumele proaspete, in cereale: grau, orez, ovaz etc; ierburi si condimente uscate: scortisoara are 53 de grame de fibre la 100 de grame, fiind urmata de oregano, rozmarin, salvie, piper; seminte de in, seminte de susan, soia uscata, rosii deshidratate la soare, nuci (migdale, fistic), seminte de floarea soarelui.

Nu uita ca sucurile naturale de fructe, la ordinea zilei in dieta raw, contin mai multe calorii decat fructele in sine, prin urmare iti pot creste aportul zilnic.

Text: Andreea Marinescu, Foto: Guliver