5 pasi pentru o gurstare delicioasa

Fructul de mango este o binecuvantare pentru consumatorii de hrana vie, care se pot bucura de proprietatile sale nutritionale uimitoare consumandu-l ca atare, dar si deshidratat. Din acest motiv, te invatam cum sa deshidratezi fructul de mango usor si rapid.

Fructul de mango are atatia nutrienti importanti pentru raw-foodisti incat n-ar trebui sa treaca neobservat. Contine vitamina A, un nutrient ce contribuie la “constructia” oaselor. Daca esti in tema cu aceasta sectiune atunci trebuie sa stii ca persoanele care sunt consumatoare de hrana vie se pot confrunta cu probleme ale oaselor din cauza ca au o dieta mai saraca in calciu pentru ca nu mananca produse din carne. O singura ceasca de mango contine aproximativ 35% din necesarul tau zilnic de vitamina A.

Fructul de mango poate fi consumat crud, adaugat la salate si prajituri, dar si deshidratat ca o gustare rapida si santoasa!

La fel de importanta este si vitamina C, iar o ceasca de mango proaspat iti aduce doza zilnica necesara din acest nutrient. Mai contine si potasiu, dar si calciu, fier, magneziu sau fosfor. Trebuie sa mai stii ca fructul de mango face parte dintre acelea care sunt surse redutabile de fibre. Poate de aceea este atat de recomandat ca si gustare, fie crud, fie deshidratat, avand puterea de a inabusi foamea instantaneu si de conferi o senzatie mare de satietate. O ceasca de mango iti furnizeaza cam 2,6 grame de fibre, bune pentru inlesnirea digestiei si pentru prevenirea constipatiei.

Printre consumatorii de hrana vie, fructul de mango are o gramada de “intrebuintari”. Pe langa salate si deserturi la care poate fi adaugat, se poate consuma si ca atare, insa multa lume il prefera deshiratat, fiind un snack foarte sanatos.

Totusi, fructul de mango deshidratat are si un risc: este mai bogat in carbohidrati, asa ca daca te tenteaza sa-l incerci, ar trebui sa o faci cu masura daca nu vrei sa te ingrasi. Cel mai recomndat este sa-l consumi dintr-un recipient mic ca sa nu fii ispitita sa mananci mai mult decat trebuie. Poti gasi mango deshidratat si in magazinele bio, insa cel mai bine este sa-l obtii chiar tu acasa, deoarece elimini riscul adaugarii unor substante chimice nedorite.

5 pasi ca sa deshidratezi corect fructul de mango cu ajutorul aparatului minune din bucataria raw

1. Alege cateva fructe de mango bine coapte, dar care sa fie totusi tari. Daca folosesti mango care sunt prea moi sau prea necoapte rezultatul final nu va mai fi la fel de satisfacator. Spala bine fructele sub jet puternic de apa, iar apoi curata-le de coaja.

2. Taie fructul de mango pe lungime, in felii nu foarte groase. Cel mai indicat este ca feliile sa aiba cam doi centimetri grosime. Daca tai feliile prea groase se vor deshidrata mult mai greu, iar daca le tai prea subtiri se vor usca prea tare si nu vei mai intelege nimic din ele.

3. Un pas optional, dar recomandat este sa inmoi feliile in zeama de lamaie ca sa-si pastreze culoarea galben-aurie intacta. Altfel, vor capata o culoare mai maronie. Dupa ce le-ai inmuiat in suc de lamaie, sterge-le usor pe un servetel pentru a scapa de exces.

4. Pune feliile de mango pe tavitele speciale ale deshidratorului si aranjeaza-le astfel incat sa stea departate unele de altele, astfel incat caldura sa le “rumeneasca” pe toate partile. In acest fel, se vor usca mai repede si mai bine.

5. Seteaza temperatura deshidratorului intre 45-48 de grade Celsius (temperatura acceptata de consumatorii de hrana vie, componenta alimentelor ramanand neschimbata). Lasa fructele la deshidratat pana se usuca, dar raman moi. Timpul de deshidratare este cuprins intre 12 si 24 de ore. Depoziteaza fructele de mango deshidratat in pungi de plastic.

Cu ajutorul deshidtratorului poti usca nu numai mango, dar si rosii!

Text: Andreea Marinescu, Foto: Guliver