Depresia iti da viata peste cap inca inainte de a-ti da seama ce se intampla cu tine. Starile proaste, tristetea si entuziasmul redus se coroboreaza cu probleme de somn, energie scazuta si lipsa apetitului. Poti redesena insa acest tablou sumbru cu ajutorul unui panaceu la indemana: hrana vie!

Cei mai multi dintre noi suntem constienti de faptul ca o dieta sanatoasa este vitala pentru a reduce riscul bolilor de inima, diabetul sau obezitatea. Cercetatorii spun insa ca alimentatia pe care o avem poate sa aiba un impact crucial si asupra sanatatii…mentale!

Depresia poate fi o consecinta a alimentatiei bogate in produse procesate, grasimi si zahar rafinat

Vestea proasta este ca o dieta nesanatoasa ne face mai vulnerabili la depresie. Studiile facute ca sa interpreteze relatia depresia in relatie cu dieta sunt multe. Editorii site-ului de sanatate mayoclinic.com, citeaza un studiu interesant, realizat de un grup de cercetatori britanici, vizavi de alimentatie si de schimbarile la nivel mental.

Pe parcursul studiului care a durat cinci ani, oamenii de stiinta au analizat mai mult de 3.000 de persoane, de varsta mijlocie, care lucrau in acelasi mediu; concluziile au fost suprinzatoare: cei care aveau o dieta bogata in carne procesata, dulciuri, ciocolata, alimente prajite, cereale rafinate si lactate bogate in grasimi, prezentau mai multe simptome de depresie, comparativ cu cei care aveau o dieta mai sanatoasa.

Hrana vie contine acei nutrienti esentiali de care creierul are nevoie ca sa fie fericit si ca sa invinga depresia!

Experimentul a avut insa si o latura pozitiva: oamenii care obisnuiau sa manance fructe si legume proaspete, in mod regulat, aveau o stare psihica mai pozitiva.

Explicatia este simpla: hrana vie este o sursa integrala de nutrienti esentiali (vitamine, minerale, enzime si antioxidanti) care echilibreaza starea de spirit si chiar imbunatatesc acuitatea mentala. Cativa dintre nutrientii cheie implicati in combaterea depresiei sunt: proteinele (aminoacizii sunt componentele proteinelor care ajuta la activarea unor neurotransmitatori ai fericirii, cum ar fi dopamina si serotonina), acizi esentiali grasi (sunt recunoscuti pentru actiunea lor pozitiva asupra functiilor creierului si pentru ca trataeaza cu succes depresia); vitaminele din complexul B-urilor (acid folic, B3 si B6, care sunt implicate in sinteza chimicalelor din creier), dar si minerale ca zincul, calciul, magneziul si fierul care sustin procese neurologice importante.

Nu trebuie neaparat sa urmezi o dieta raw ca sa invingi depresia. Daca incluzi in meniul zilnic cateva alimente vii importante, starea ta psihica se va imbunatati rapid.

Lista de alimente care tin depresia sub control

Migdalele (bogate in B6 si magneziu), semintele de chia (un pachet de acizi esentiali), nucile caju (bogate in triptofan, un precursorul serotoninei), vegetalele verzi (bogate in acid folic si calciu), cacao (contine magneziu si opoide care te fac fericita!), avocado (are in compozitie acizi grasi si triptofan), algele kelp (proteine, zinc, calciu, omega 3).

 Text: Andreea Marinescu, Foto: Guliver

zp8497586rq