Prima masa, prima zi, portia de fructe si eliminarea

Parca trecerea la dieta raw nu mai mi se pare atat de dificila dupa ce am gasit pe un site dedicat consumatorilor de hrana vie cateva metode simple prin care poti sa faci tranzitia. Daca esti curioasa sa explorezi acest domeniu, publicatia online se numeste aliverawfoods.com.

Despre tranzitia la dieta raw, am mai vorbit in cateva articole trecute, iar de fiecare data am incercat sa subliniem faptul ca oricat de sanatoasa ar parea o astfel de dieta, este si foarte grea atunci cand esti la inceput. Asta pentru ca organismul trebuie sa se adapteze unui sistem alimentar cu totul nou, in care mancarea gatita nu isi mai are locul.

Dieta raw presupune sa ai ambitie si curaj la inceput, dar trebuie sa stii si cateva secrete de dieta ca sa reusesti

Pentru ca tranzitia este destul de dificila, de multe ori apare riscul renuntarii la dieta si de aceea, cei care vor sa manance raw trebuie sa aiba si o ambitie pe masura ca sa reuseasca sa-si construiasca un astfel de regim alimentar. Pe langa ambitie, trebuie sa cunosti insa si cateva secrete care sa te ghideze pe drumul cel bun si sa-ti creasca cu fiecare saptamana trecuta sansele de reusita. Iata niste metode de tranzitie, descoperite pe site-ul de care iti pomeneam mai sus.

4 metode prin care poti sa faci tranzitia la dieta raw. Daca te tenteaza acest stil de viata, ai de unde alege!

1. Metoda primei mese

Presupune sa alegi o masa, fie ca este micul dejun, pranz sau cina, la care sa mananci integral mancare raw. Majoritatea oamenilor care folosesc aceasta metoda isi transforma micul dejun intr-o masa raw. Asta inseamna ca aleg sa consume doar fructe, legume, smoothie-uri de fructe sau smoothie-uri verzi, nuci si seminte sau cereale integrale. Poti incepe relaxat in acest fel si poti continua pana cand crezi ca esti in stare sa adaugi si mai multe alimente crude dietei tale, transformandu-ti si urmatoarea masa intr-un raw in totalitate.

2. Metoda primei zile

Aceasta metoda de tranzitie presupune sa alegi o zi din saptamana in care sa mananci numai mese raw. Poti alege o zi din weekend pentru ca esti mai relaxata cand esti acasa (la munca este mai greu sa mananci 100% raw, mai ales la inceput). Dupa ce ai ales ziua, trebuie sa-ti faci un mic plan cu ce vei manca la micul dejun, pranz si cina. Recomandarea este sa incepi cu un smoothie, iar daca are mai putin de 500 de calorii sa mananci si niste fructe. Pranzul poate sa consiste din fructe si legume crude, iar cina dintr-un alt smoothie, o supa rece sau o salata, la care poti adauga si niste grasimi bune (nuci, avocado).

3. Metoda introducerii fructelor in dieta

Spune asa: trebuie sa mananci fructe inainte de fiecare masa normala. Poti sa incepi cu o portie de fruct la micul dejun, iar a doua zi sa adaugi cate o portie de fructe si pranzului si apoi si cinei. Continua sa cresti cantitatea de fructe, pe masura ce si nivelul tau de acomodare se imbunatateste. Poti sa incepi cu o salata mica, iar apoi sa cresti cantitatea de fructe si legume. Pe masura ce cresti cantitatile de fructe si legume, descreste-le pe cele de mancare obisnuita.

4. Metoda eliminarii anumitor categorii de alimente

In cazul acestui tip de tranzitie, tu esti cea care alege alimentele procesate si gatite care trebuie eliminate din dieta. Fa o lista cu aceste alimente si creeaza-ti un program. Spre exemplu, poti sa decizi sa bei apa purificata si sa elimini in totalitate cafeaua, ceaiul, sucurile acidulate, alcoolul. Sau daca obisnuiesti sa mananci junk food, pune-l primul pe lista si elimina-l de tot. Apoi, gandeste-te sa elimini carnea, lactatele, painea. Elimina-le pe rand. Cand te obisnuiesti fara o categorie de alimente, treci la urmatoarea. Pe langa asta, inlocuieste alimentele eliminate cu fructe si legume organice.

Planificarea este un secret care te poate ajuta sa mergi mai departe cu dieta raw. Alcatuieste-ti zilnic meniul si cumpara cele necesare, astfel incat sa nu fii tentata sa mananci din alimentele nepermise doar pentru ca nu ai altceva la indemana.

Text: Andreea Marinescu, Foto: Guliver