Detoxifiaza, intaresc oasele si ajuta digestia

Desi morcovii fac parte dintre acele legume care sunt mai nutritionale cand sunt gatite, daca urmezi o dieta raw n-ar trebui sa te descurajeze acest fapt. Si cand sunt consumati cruzi, morcovii dispun de multe vitamine si minerale esentiale pentru raw-foodisti. Asa ca…nu-i trece cu vederea!

In cazul celor mai multe legume si vegetale, temperaturile ridicate la care sunt supuse in timpul prepararii actioneaza negativ, distrugand multe dintre vitaminele si enzimele pretioase. Totusi, exista insa niste legume care atunci cand sunt gatite isi cresc cantitatea de antioxidanti pe care o contin: spanacul, sparanghelul, ardeiul gras, varza sau ciupercile. Printre acestea se numara si morcovii.

Morcovii nu trebuie sa lipseasca din meniul tau de vara: salate, sucuri si chiar deserturi!

Aceste vesti te-ar putea pune putin pe ganduri daca esti consumator de hrana vie, insa sfatul specialistilor este ca nu trebuie sa vezi lucrurile doar in alb si negru. De ambele parti, exista avantaje si dezavantaje. Spre exemplu, morcovii cruzi sub bogati in polifenoli, niste antioxidanti care pot reduce riscul cancerului si al bolilor de inima. In momentul fierberii, morcovii isi pierd toti acesti compusi benefici. In acelasi timp, fierberea duce si la descompunerea vitaminei C, care se degradeaza rapid cand intra in contact cu caldura si cu apa. Aceasta sunt doua fapte vadit pozitive pentru consumatorii de hrana vie. Pe de alta parte, gatirea morcovilor ii transforma intr-o sursa mult mai bogata de beta-caroten, pe care corpul il trasnforma in vitamina A, indispensabila pentru consolidarea oaselor, vedere, reproducere si sistem imunitar.

Faptul ca morcovii pot avea mai multi antioxidanti atunci cand sunt gatiti, n-ar trebui sa te descurajeze din a-i consuma. Pana la urma, sunt o leguma pe care o poti integra in multe preparate raw, de la salate si supe pana la gustari si chiar deserturi. Si indiferent de cum ii consumi, morcovii sunt indispensabili pentru o viata sanatoasa. Iata cateva beneficii pe care le aduc morcovii raw-foodistilor.

5 beneficii pe care le au morcovii intr-o dieta raw si nu numai! Include-i in meniul zilnic!

1. Sucul de morcovi este foarte benefic pentru ficat

Datorita vitaminei A care actioneaza ca un detoxifiant natural si reduce grasimea de la nivelul acestui organ. Pentru ca beneficiile sa fie insa resimtite, trebuie sa consumi suc de morcovi constant si nu ocazional. Fa-ti o obisnuinta din a bea suc de morcovi de cate ori pe saptamana. Il poti combina si cu alte legume: telina, mere, sfecla rosie.

2. Morcovii intaresc oasele

Datorita unei cantitati considerabil de vitamina K pe care o contin. Vitamina K este esentiala in formarea proteinelor osoase si ajuta la o buna absorbtie a calciului in sange, care de regula se pierde rapid prin urina. Daca organismul duce lipsa de acesti nutrienti pot aparea fracturile. De asemenea, morcovii mentin gingiile si dintii sanatosi pentru ca stimuleaza producerea de saliva, care este alcalina si impiedica formarea aciditatii in gura ce rezulta in aparitia cariilor.

3. Morcovii sunt o sursa bogata de fibre

Drept urmare ajuta la o mai buna digestie, micsoreaza nivelul de colesterol din sange si ajuta la slabit. Totusi, ai grija sa nu consumi prea multi morcovi cruzi dintr-o data pentru ca poti crea exact efectul opus celui scontat: balonari si probleme digestive cum ar fi constipatia (corelata cu consumul insuficient de lichide). Un consum prea mare de morcovi poate interfera si cu absorbtia calciului si a fierului, nutrienti de care raw-foodistii au mare nevoie!

4. Morcovii pot reduce riscul aparitiei cancerului de plamani, colon sau san

…deoarece contin niste compusi cu totul unici falcarinol si falcarindiol, niste pesticide naturale, produse de morcovi pentru a-i proteja de fungii si bacteriile aflate in pamant. Se pare ca aceste substante au proprietati anticancer, iar studiile efectuate pe soareci au aratat ca falcarinol si falcarindiol au scazut riscul de cancer cu o treime.

5. Vitamina A si antioxidantii din morcovii protejeaza pielea, parul si unghiile de uscaciune

Dar reduc si sansele imbatranirii premature, ale aparitiei acneei si a petelor pigmentare. Vitamina A stimuleaza regenerarea celulelor pielii, ajuta la refacerea tesutului, hidrateaza si imbunatateste elasticitatea pielii. Pentru a te mentine fresh vara aceasta, adauga morcovi salatelor tale si rasfata-te din cand in cand cu niste deserturi aromate cu morcovi!

Text: Andreea Marinescu, Foto: Guliver