Solutii la indemana pentru a nu renunta la dieta raw

Pofta de mancare nesanatoasa este, poate cea mai mare provocare dieta raw.  Apare la scurt timp dupa debutul noului stil de viata. Desi poftele iti pot face viata mai grea decat deja este, pot fi invinse cu suficienta determinare si cu un plan bun!

Vestea buna este ca pofta de mancare nesanatoasa nu persista la infinit, ci este mai accentuata in primele saptamani de renuntare la alimentele procesate: dulciuri, prajituri, sucuri, produse de patiserie, carnuri etc. Uneori tranzitia la dieta raw poate dura chiar si cateva luni, depinde de la persoana la persoana. Important insa este sa ai suficienta ambitie incat sa te tii de regim si sa nu calci stramb (un regim cu 80% hrana vie este ideal).

Pofta de mancare nesanatoasa dispare dupa ce corpul se obisnuieste cu dieta raw. Ce facem pana atunci?

Dupa acest prag, organismul incepe sa se acomodeze usor-usor cu noul stil de viata, iar poftele alimentare incep sa se diminueze. Ce facem insa pana cand ajungem sa gasim un echilibru? Ti-am pregatit un mic ghid de alimentatie pentru momentele in care te simti coplestita de pofta de mancare nesanatoasa. Iata cateva dintre trucurile pe care poti sa le adopti in meniu, chiar si preventiv!

Nu sari peste mese pentru ca pofta de mancare nesanatoasa se va instala rapid

Cea mai buna tactica ca sa lupti impotriva agasantelor pofte de dulce, de alimente procesate si chiar de mancare gatita, este sa nu stai nemancata. Cand esti infometata, ai manca orice, iar atunci si pofta este mai mare. Ca sa nu ajungi in acest punct, este important sa nu sari peste mese, si, mai ales peste micul dejun. Daca ti se face foame intre mese, ai grija sa ai tot timpul la tine un snack sanatos: nuci si alune, fructe uscate, fructe proaspete.

Gaseste un substitut pentru dulciurile nesanatoase care strica dieta

Pofta de dulce apare in general in a doua parte a zilei, cand energia scade, iar corpul are nevoie de o inviorare. Daca ti se face pofta de ciocolata, inghetata, biscuiti, nu te lupta cu pofta, ci consuma un subsitut sanatos la alimentele interzise: ceaiul de menta este ideal pentru poftele care apar seara, un pumn de stafide sau un fruct bogat in zahar pot fi consumate pe post de gustare ziua.

Consuma alimente bogate in fibre, iti vor tine sub control pofta de mancare nesanatoasa

Alimentele bogate in fibre ca fructele si legumele sunt excelente pentru a indeparta toxinele din organism, care pot declansa pofta de mancare nesanatoasa. In plus, fibrele te mentin satula o perioada mare de timp, iar poftele nu te vor deranja. Merele si afinele sunt foarte bogate in fibre si alcatuiesc niste gustari excelente, iar nucile controleaza foarte bine poftele (cele mai eligibile sunt migdalele si semintele de pin).

Bea multe sucuri de fructe si apa

Sucurile de fructe sau smoothie-urile sunt excelente pentru momentele in care ai pofta de dulciuri, nu doar pentru ca sunt dulci, ci si pentru ca iti furnizeaza nutrientii de care ai nevoie ca sa-ti atenuezi poftele. Si nu uita nici sa bei apa! apa este o modalitate excelenta prin care iti poti pacali creierul ca ai mancat ceva. Cand ti se face pofta de dulce, bea un pahar cu apa rece; iti va stimula metabolismul si iti va da energie.

Text: Andreea Marinescu, Foto: Guliver