5 idei ingenioase pentru meniul tau

Semintele de chia sunt niste seminte micute ce au culori de bej, maro si negru si fac parte din familia salviei. Pentru consumatorii de hrana raw sunt deosebit de speciale deoarece sunt un adevarat cocktail nutritiv. Daca nu ai consumat pana acum seminte de chia, iti aratam ce poti face cu ele.

Miracolul semintelor de chia este ca au in alcatuire o mare parte din nutrientii necesari celor care au renuntat sa mai consume carne si sa gateasca la foc. Este incredibil cate de multe substante benefice se regasesc intr-o samanta atat de micuta.

Semintele de chia ascund cele mai uimitoare proprietati pentru un raw-foodist!

In primul rand, semintele de chia contin acizi grasi omega 3 (care stii ca se regasesc cu precadere in ton, macrou, hering, sardine si somon). Acesti acizi sunt benefici pentru sanatate deoarece ajuta la reduceea inflamatiilor si scad riscul aparitiei unor boli cronice, cum ar fi cele de inima sau artitra. De asemenea, regleaza nivelul zaharului din sange si insulina, ajutand la slabit.

Semintele de chia mai sunt o sursa buna de proteine vegetale pentru consumatorii de hrana raw. Se pare ca semintele de chia contin un procent de 20% de proteine si aminoacizi esentiali. Si ca si cum nu ar fi de ajuns, aceste seminte mai sunt bogate si in calciu si fier, doua minerale extrem de importante pentru raw-vegani. Antioxidantii sunt cei care completeaza profilul nutritional al semintelor de chia.

Cum se consuma semintele de chia? Una dintre cele mai simple modalitati de a le integra in meniul tau este sa le consumi crude sau usor prajite pentru a le intensifica aroma (o poti face cu ajutorul deshidratorului). Semintele de chia au un gust usor de nuca, sunt usor de mestecat si de digerat. De asemenea, pot fi transformate si in faina raw si folosita la prepararea unor dulciuri. Inainte insa de a folosi semintele de chia se inmoaie putin in apa si se expandeaza foarte mult (ajung sa fie pana la de zece ori mai mari decat dimensiunea initiala).

In continuare, iti mai dau cateva idei ca sa le integrezi in regimul tau alimentar. Chiar daca nu urmezi o dieta raw, le poti consuma deoarece sunt un izvor de sanatate.

5 modalitati simple ca sa integrezi semintele de chia in meniul de zi cu zi

1. Foloseste-le la salate. Poti adauga semintele de chia direct in salata (ti-ar trebui cam un pumn de seminte la o salata) sau le poti integra in diferite sosuri si dressinguri. O combinatie de seminte de chia si legume variate iti va furniza nutrientii necesari unei diete echilibrate.

2. Adauga-le in smoothie-uri. Macina semintele de chia cu ajutorul unei masini pentru cafea sau chiar si cu blenderul si adauga-le in sucul de fructe. Semintele de chia sunt atat de versatile incat se potrivesc grozav cu tot felul de ingrediente: soia, lapte, fructe de padure congelate, gel aloe vera, ulei din seminte de in etc.

3. Fa un gel din seminte de chia pe care il poti adauga la pudinci, gemuri, soruri, supe. In acest fel, vei creste valoarea nutritionala a preparatelor tale. Pentru a face aceasta pasta ai nevoie de un sfert de ceasca de seminte de chia si de doua cesti de apa. Pune ingredientele intr-un borcan si vei vedea cum semintele se vor umfla in scurt timp. Pastreaza gelul la frigider.

4. Foloseste seminte de chia impreuna cu cereale, iaurturi sau la prepararea unor deserturi. Pentru micul dejun poti folosi semintele de chia in forma lor naturala, insa daca vrei sa prepari prajituri delicioase, fa din ele faina. Pentru asta trebuie sa le mixezi foarte bine cu blenderul pana se transforma intr-o pudra. O poti folosi la torturi raw, prajituri si briose.

5. Fa-ti o bautura energizanta, amestecand cateva lingurite de seminte de chia intr-un pahar cu apa. Asteapta cateva minute ca sa se expandeze si adauga si putina lamaie ca sa ii dai mai mult gust. Aceasta bautura este foarte benefica pentru atunci cand faci sport si ai nevoie de o mai mare energie. De asemenea, iti dau o senzatie mai mare de satietate, datorita fibrelor.

Un alt ingredient minune in dieta raw este si uleiul din seminte de in.

Text: Andreea Marinescu