Contine vitamine, minerale, clorofila

In orice magazin naturist vei gasi un flacon cu capsule de spirulina, la raionul de suplimente alimentare. Daca ai vazut denumirea aceasta inscriptionata pe vreun ambalaj, dar ai trecut mai departe, nestiind la ce foloseste, iti dam cateva lamuriri. Daca tii o dieta raw, fii cu atat mai atent! Atat iti spunem inainte: spirulina este o descoperire miraculoasa.

Provenita dintr-o alga de culoare verde-albastruie, spirulina contine aproape toti compusii necesari organismului nostru pentru a se dezvolta normal: clorofila, enzime, vitamine, cele mai multe fiind din grupa B-urilor: tiamina-B1, riboflavin-B2, nicotinamida-B3, piridoxina-B6, acid folic-B9 si, atentie, B12 (este una dintre vitaminele cele mai importante pentru consumatorii de hrana vie, pentru ca este de provenienta animala si nu prea se poate lua din alte surse; B12 creeaza si deficit in cazul raw-foodistilor).

Spirulina ofera necesarul de vitamina B12 si fier de care in dieta raw este atata nevoie!

In afara de acestea, spirulina mai are in compozitie si vitamina C, D si E (in total sunt 9 vitamine), dar si minerale (14 la numar) dintre care calciu, crom, fier, cupru, magneziu, fosfor, zinc, potasiu (foarte mult) etc. Desi ti se poate parea plictisitor sa citesti o insiruire de nutrienti care se regasesc in spirulina, este vital sa-ti dai seama de ce acest compus este atat de miraculos. Tocmai de aceea, nu ma voi opri aici.

Pentru aceia care sunt consumatori de hrana vie, spirulina mai are inca un mare atu: proteinele pe care le contine! Aproape 60% din greutatea spirulinei uscate este proteina, mai mult decat se regaseste in orice alta sursa vegetala. Spirulina contine toti cei noua aminoacizi esentiali drept urmare este catalogata ca fiind o proteina completa. Tot pentru raw-foodisti, spirulina este o sursa importanta de fier (are un procent de 60% fier, comparativ cu carnea de vita care insumeaza doar 22%).

Pe cat de complexa pare, pe atat de simpla este. Spirulina se gaseste in apele dulci si sarate, fiind cultivata pentru comert in toate colturile lumii. Pe piata, spirulina se gaseste sub forma de supliment (pudra si pastille) si este considerata ca fiind sigura pentru consum in cazul majoritatii oamenilor si poate fi inclusa intr-un program de dieta sanatos.

Cum te poate ajuta spirulina, cu toti compusi ei miraculosi? Iata cateva proprietati benefice pe care le are:

1. Contribuie la distrugerea anumitor virusuri si bacterii periculoase (ce declanseaza oreionul, pojarul, herpesul etc). De asemenea, sustine sistemul imunitar sa produca niste celule numite macrofage, care impiedica agentii sa penetreze membranele celulare si, astfel, sa infecteze celulele.

2. Clorofila din spirulina ajuta la mentinerea unui mediu acid-alcalin favorabil (ceea ce impiedica mineralele sa fie eliminate din corp prea repede). De asemenea, clorofila detoxifiaza foarte bine corpul, eliminand toxinele periculoase ce pot cauza cancer. Mai mult decat atat, lupta si impotriva infectiilor.

3. Reda energia pierduta a organsimului, datorita nivelului mare de polizaharide si acizi esentiali grasi pe care ii contine (in special, acid linoleic). De asemenea, specialistii spun ca persoanele care obosesc repede sau care au un organism slabit din cauza ca asimilieaza greu hrana, pot folosi spirulina pentru ca este usor digerata si absorbita de organism.

4. Are proprietati anti-cancer. Studiile efectuate in aceasta directie pe animale, arata ca spirulina contine un antioxidant puternic care se numeste ficocianina (este si pigmentul care da culoarea albastra a algelor) si care poate inhiba dezvoltarea celulelor canceroase. In ceea ce priveste organismul uman, inca nu s-au facut suficiente cercetari.

Spirulina nu este periculoasa, atata timp cat este luat in dozajele recomandate de specialisti, de aceea ar fi bine sa ceri pararea unei persoane avizate daca te tenteaza sa iei un astfel de supliment. Spirulina poate fi combinata cu apa, sucuri de fructe, smoothie-uri, iaurturi sau supe.

Text: Andreea Marinescu