6 alimente care previn problemele e sanatate

Ca sa fii ferita de noduli, chisturi si chiar de alte probleme mai grave cum ar fi aparitia cancerului de san, urmeaza o dieta pentru sanatatea sanilor prin consumul unor alimente cheie! Ti le dezvaluim!

Cancerul de san este una dintre cele mai infricosatoare boli cu care se poate intalni o femeie. Ca sa te ajutam sa constientizezi cat de mare este pericolul, ti-am prezentat cele mai importante reguli ca sa-ti mentii sanii sanatosi. Mi-am dat seama insa ca n-am reusit sa vorbesc pe larg despre importanta includerii in meniul tau a unor alimente ce pot preveni aparitia problemelor sanilor.

Un sistem digestiv sanatos duce la eliminarea surplusului de estrogen din corp

Nu mai este un secret ca alimentatia cantareste mult in aparitia problemelor de sanatate. In cazul cancerului de san, o dieta adecvata impiedica aparitia acestei boli in modul urmator: daca ai un meniu variat bazat pe fructe, legume, vegetale si cereale integrale, iti vei putea mentine un sistem digestiv sanatos. Daca digestia ta este echilibrata, vei reusi sa elimini din corp excesul de estrogen (hormonul care este invinuit de aparitia problemelor sanilor). In momentul in care suferi de constipatie, surplusul de estrogen din corp nu se elimina si pot aparea probleme. Nutritionistii spun ca este vital sa consumi alimente bogate in fibre, acizi grasi omega 3, vegetale crucifere, dar si alimente bogate in acid folic. Iata lista celor mai importante.

6 alimente necesare in dieta pentru sanatatea sanilor

1. Vlastarii de broccoli contin un antioxidant puternic numit sulforafan, despre care cercetatorii de la Universitatea din Michigan spun ca are puterea de a distruge celulele care alimenteaza cresterea altor celule canceroase. Adauga vlastari de broccoli la salate, supe, sandwich-uri. Poti manca si broccoli matur, dar este bine sa-l consumi crud sau cat mai putin fiert!

2. In urma unor studii s-a arat ca un consum de aproximativ 60 de grame de nuci pe zi poate opri dezvolta tumorilor canceroase. Acest lucru este datorat acizilor esentiali omega 3, antioxidantilor si fitosterolilor (niste lipide vegetale) care interactioneaza cu radicalii liberi si ii stabilizeaza pentru a nu se divide in celule periculoase.

3. Rodiile sunt o sursa bogata de acid elagic, un alt tip de antioxidant ce poate inhiba producerea unei enzime ce ajuta la dezvoltarea celulelor canceroase. Iti poti lua o portie buna de antioxidanti din sucul de rodii sau il poti folosi si pentru a stropi salatele sau la smoothie-uri sau ceaiuri. Bobitele de rodii pot fi adaugate la cereale sau salate de fructe.

4. Patrunjelul si telina sunt bogate in substanta numita apigenin, care are puterea de a inhiba cresterea celulelor canceroase. Potrivit cercetatorilor Universitatii Missouri, animalele pe care s-au facut studiile si-au crescut rezistenta la a dezvolta celule canceroase dupa ce li s-a administrat apigenin. Este recomandat sa mananci zilnic cateva frunze de patrunjel.

5. Ouale contin un nutrient numit choline si care este asociat cu scaderea aparitiei cancerului intr-un procent de 24% si cu functionarea corecta a celulelor, potrivit unui studiu desfasurat in SUA. Choline se gaseste in galbenusul oului, dar si in alte alimente precum peste, pui, porc, dar si in broccoli si germeni de grau.

6. Prunele si piersicile au nivele ridicate de antioxidanti (fiind rivale redutabile ale superfructelor de padure). Se pare ca prunele si piersicile contin doua tipuri de polifenoli ce distrug celulele canceroase si promoveaza sanatatea celulor bune. Consuma cat mai multe prune si piersici in sezon si congeleaza-le ca sa te bucuri pe o perioada mare de benefiicile lor!

Mananca sanatos ca sa previi orice alt tip de probleme de sanatate!

Text: Andreea Marinescu, Foto: Guliver