Daca gatesti legumele, le eliberezi de multe ori potentialul de sanatate. Exista insa mai multe tipuri de vegetale - legume crucifere - care consumate raw, te ajuta sa previi cancerul, potrivit alternet.org.

Atunci cand gatesti legumele, caldura ajuta sa eliberezi antioxidantii din celulele lor. Dar incalzirea anumitor tipuri le distruge potentialul anti-carcinogen. Este vorba despre asa-numitele legume crucifere care au in compozitia lor o cantitate mare de glucosinolat, care produce molecule care lupta cu cancerul. Moleculele sunt eliberate doar daca legumele sunt maruntite sau mestecate.

Atentie! Unele legume crucifere ar putea sa fie nocive pentru persoanele cu hipertiroidism, deci daca stii ca suferi de asa ceva, mananca mai putine astfel de alimente. Vestea buna este ca femeile beneficiaza de pe urma cruciferelor mai mult decat barbatii.

Legume crucifere: 8 alimente anti-cancer

Ruccola. Decat sa o mananci pe pizza sau in paste, poti face o salata pornind de la ea.

Bok Choy. Acest tip de varza chinezeasca a ocupat pozitia a doua intr-un clasament 41 de fructe si legume cu densitate mare de nutrienti. O poti taia si adauga la salata ta favorita.

Broccoli. Pe langa proprietatile sale anti-canceroase, aceasta legume este bogata in vitamina C. O portie mica iti ofera aproape tot aportul de vitamina C de care are nevoie un adult pe zi. Broccoli mai are si indole-3-carbinol, o substanta care ajuta la repararea AND-ului in celule si inhiba cresterea celulelor canceroase. De asemenea, are cel mai mare nivel de carotenoide, care reduc riscul de cancer renal si pulmonar.

Varza de Bruxelles. Contine acid folic si vitaminele B6, C si K. Daca iei anticoagulante, vorbeste cu medicul inainte de a manca varza de Bruxelles, pentru ca vitamina K poate crea cheaguri de sange.

Legume crucifere ideale pentru sanatate

Varza. Contine vitamina C si K si este folosit inca din antichitate ca leac. Este un leac bun pentru mahmureala; grecii il foloseau ca laxativ.

Conopida. Are putine grasimi si carbohidrati si este bogata in fibre si vitamine C. Este foarte nutritiva. Poti incerca sa o razi si sa o folosesti intr-o salata cu ardei rosii, masline negre, ulei de masline, capere, ulei de masline si suc de lamaie.

Kale. Este la moda, dar in vremuri antice era una dintre cele mai comune legume din Europa. Contine calciu si beta caroten, care reduce riscul cancerului la san la femeile care n-au ajuns la menopauza.

Nasturel. Contine iod, mangan, fier, vitaminele A, B6, C si K. Este un diuretic eficient, ajuta la expectoratie si la digestie. Poti adauga nasturel sau watercress crud la sandvisul tau preferat.

Citeste si: “Stii cum te ajuta alimentatia sa te feresti de cancer?

Foto: Guliver