Renunta la preconceptia ca mancarea gustoasa este o bomba calorica! Daca stii sa pui in aplicare cateva secrete de gatit, vei vedea ca poti sa faci mancare fara calorii foarte gustoasa!

Cheia succesului pentru o mancare fara calorii buna la gust este sa fii cat mai deschisa la a incerca tot felul de noi ingrediente atunci cand gatesti. Nu te limita doar la a folosi doar usturoi la preparatele cu legume ori doar ceapa in supe!

Foloseste condimente si plante aromatice ca sa faci mancare fara calorii inutile, dar gustoasa!

Poti aromatiza mancarea cu o sumedenie de condimente proaspete si uscate, sucuri de citrice, oteturi si uleiuri aromate cu diferite plante si chiar condimente inspirate din alte culturi (cele indiene sunt fabuloase!). Si toate acestea, fara calorii inutile care iti pot da peste cap stilul de viata!

Am gasit pe site-ul de sanatate healthyeating.sfgate.com cateva trucuri de gatit, simple si la indemana, ca sa faci mancare fara calorii suplimentare foarte savuroasa. Iata de ce ar trebui sa tii cont!

Mancare fara calorii – Ai curaj si incearca sucurile de citrice si diferitele tipuri de oteturi

Acidul din sucurile de fructe citrice si din oteturi dau o savoare puternica unor ingrediente neutre precum pestele, salatele, legumele sau puiul. Poti folosi nu doar lamaie, dar si grepfrut, portocale, lime si oteturi aromatizate cu patrunjel, usturoi, fenicul, oregano, rozmarin, tarhon etc.

Foloseste otet balsamic la samon si salate verzi, otetul aromatizat cu zmeura se combina foarte bine cu morcovii gatiti, iar otetul asiatic, din orez, se potriveste bine cu castraveti si ridichi.

Sucurile de fructe se combina bine cu preparate cu fasole, pui si fructe de mare.

Incearca sa optezi si pentru retete fara calorii prea multe atunci cand iti faci meniul!

Mancare fara calorii – Foloseste ierburi la asezonat

Ierburile uscate (rozmarin, oregano, busuioc, cimbru etc) te pot ajuta sa reduci cantitatea de sarea si de grasime din mancare fiindca o aromatizeaza incredibil. Le poti folosi pentru a asezona carnea, legumele, cerealele integrale si preparatele cu fasole, naut.

Daca iti plac ierburile proaspete, le poti folosi si ele fara probleme. Doar toaca-le cat mai mic ca sa elibereze uleiurile aromate. Ierburile uscate ar trebui si ele macinate cat mai bine pentru un plus de savoare.

Mancare fara calorii – Tips: Ca sa le pastrezi gustul, adauga-le la final in mancare.

Mancare fara calorii – Testeaza condimente noi

Iata o lista: scortisoara, nucsoara, ghimbir, menta in deserturi. Nu doar ca vin cu un plus de gust, dar te ajuta si sa reduci cantitatea de zahar din deserturi, paine dulce, prajituri cu aluat.

Anumite condimente dulci precum chimenul, pudra de curry si ghimbirul pot fi folosite si in tocanite, mancaruri de legume, supe, fara calorii suplimentare.

Cele mai multe condimente au o aroma puternica, deci e bine sa folosesti cantitati mici la inceput.

Mancare fara calorii – Adauga legume aromate

Ceapa, usturoiul si telina dau o aroma intense preparatelor fara sa adauge calorii. Pot fi folosite pentru a asezona pestele fiert, carnea facuta pe gratar, dar si legumele si cerealele integrale care sunt sotate, fierte.

Iata si cateva inlocuiri istete de ingrediente pe care le poti face cand gatesti.

Foto: Guliver