Trucurile de dieta care monitorizeaza caloriile

Daca vrei sa ai o silueta perfecta, nu este de ajuns sa te feresti de dulciuri si de grasimi rele sau sa faci mult sport, ci sa adopti mancatul constient. Stii ce inseamna asta?

Eu, de exemplu, stiu ca am nevoie de o farfurie mica la masa ca sa nu sar calul atunci cand gatesc ceva de mancare care imi place foarte mult. Este un truc eficient pe care l-am adoptat cu ceva vreme in urma si care ma ajuta sa mananc portii mai mici, fara ca macar sa-mi dau seama. Daca ar fi sa folosesc o farfurie intinsa, as fi tentata sa o umplu cu mai multa mancare, asa ca, de ce sa ma complic, distrugandu-mi singura sansele de a avea silueta perfecta?

Silueta perfecta se tine cu farfurii mici. Ce spun studiile!

Trucul meu a fost si „analizat” stiintific, cu mult inainte ca eu sa-l fi aflat: in urma unui studiu realizat in colaborare de doua echipe de cercetatori americani de la Universitatea Cornell si de la Universitatea Illinois, in 2006, si publicat in American Journal of Preventive Medicine, s-a constatat ca oamenii care mananca din farfurii si boluri mari au tendinta sa-si puna mai multa mancare. In cadrul studiului, participantilor li s-au oferit boluri si linguri de diverse marimi pentru a consuma inghetata. In final, s-a ajuns la concluzia ca cei care au avut bolurile mari au mancat cu 30% mai multa inghetata decat restul.

Si mai sunt o multime de astfel de trucuri utile pe care merita sa le pui in aplicare daca iti doresti o silueta perfecta. Mie mi-au atras atentia pentru ca sunt foarte usoare si nu necesita cine stie ce sacrificii. Pur si simplu, te ajuta sa fii mai constienta de modul in care mananci astfel incat sa te bucuri de mancare, dar si sa-ti pastrezi greutatea ideala. Ti le descriu in continuare. Poti sa-ti arunci repede un ochi peste ele si sa vezi tu pe cate le pui in aplicare!

5 trucuri ca sa mananci mai putin astfel incat sa ajungi sa ai o silueta perfecta!

1. Bucura-te de fiecare imbucatura de mancare!

…astfel incat sa-ti dai seama cand te-ai saturat si sa te opresti la timp. Daca imbuci fara sa „gandesti”, risti sa mananci mai multa mancare decat ai nevoie si sa-ti pui in pericol silueta. De asemenea, este important sa mesteci bine mancarea inainte de a o inghiti (de cel putin zece ori), te va ajuta la digestie, dar va grabi si senzatia de satietate. Senzatia de satietate se instaleaza dupa aproximativ 10-15  minute.

2. Portioneaza-ti mancarea

Ca sa-ti monitorizezi cum trebuie caloriile, este important sa folosesti unitati de masura pentru gustari. Multe dintre noi obisnuim sa mancam direct din punga diverse gustari (fructe uscate, nuci si seminte) si nu ne dam seama cand depasim limita. Cel mai intelept lucru pe care poti sa-l faci este sa-ti cumperi niste pungute mici pentru gustarile de pranz pe care le iei la birou.

3. Nu manca in timp ce te uiti la serialul preferat

Daca ai acest tabiet, scapa repede de el daca vrei sa ai aceea silueta perfecta dupa care tanjesti. Mancatul la televizor este sinonim cu mancatul exagerat, pentru ca nu mai esti constienta de cat mananci si nu iti poti da seama cand te-ai saturat. Specialistii ne recomanda sa stam 20 de minute la masa si sa mancam pe indelete. Nici macar in picioare nu este bine sa mananci!

4. Alege alimente cu un continut mare de apa

Apa nu contine calorii, insa necesita destul de mult loc in stomac, iar acest lucru creeaza o senzatie de satietate. Solutia este sa-ti „colorezi” mesele cu astfel de legume: castraveti, rosii, telina, salata iceberg, dovlecei, conopida, broccoli, varza etc. Dintre fructe poti alege: pepenele, ananasul, zmeura. Fa-ti salate combinate si serveste-le la pranz si cina fara retinere!

5. Echilibreaza-ti farfuria inteligent

Adica: imparte-o in jumatate legume, un sfert proteine si un sfert cereale cu bob intreg. Numai asa vei avea o masa echilibrata care iti va creste sansele de a avea silueta perfecta. Daca farfuria ta arata altfel decat asa, risti sa consumi prea multi carbohidrati si grasimi care se depun daca nu esti atenta la cantitati.

Text: Andreea Marinescu, Foto: Guliver