5 dintre cele mai intalnite probleme

Multe femei nu constientizeaza ca anumite obiceiuri alimentare le dauneaza major atat siluetei, cat si sanatatii. Site-ul shine.yahoo.com a facut un top al celor mai mari greseli pe care femeile le fac la capitolul alimentatie.

Cel mai des sfat pe care il dau nutritionistii referitor la dieta alimentara este ca trebuie sa existe intotdeauna un echilibru. De aceea, trebuie sa fii extrem de atenta la ceea ce mananci daca iti doresti o viata sanatoasa.

Cheia sta in echilibru!

Un aport prea mare al unor nutrienti sau, dimpotriva, lipsa altora, poate crea dezechilibre in organism. Din pacate, aceste dezechilibre sunt rezultatul greselilor pe care le comitem atunci cand mancam. Iata topul celor mai frecvente greseli pe care le fac femeile in dieta fara sa-si dea seama. Ti le prezentam ca sa te feresti de ele sau sa le corectezi daca este cazul!

5 greseli inconstiente pe care le comit femeile in dieta

1. Mananci prea multa sare

Desi necesarul zilnic de sodiu este de 6 grame pentru un adult, cam o lingurita, de multe ori acest nivel este depasit. Cum? Folosesti prea multa sare la mancare sau obisnuiesti sa consumi alimente procesate, sosuri, condimente etc.

Solutia: incearca sa reduci consumul de sare, scazand treptat cantitatea si sa optezi pentru mai multe fructe si legume proaspete, ce contin mare parte din necesarul tau de sare.

2. Mananci prea mult zahar

Potrivit Asociatiei Americane a Inimii, femeile ar trebui sa consume maximum sase lingurite de zahar (24 de grame) pe zi, in care intra si indulcitorii si siropul folosite in mancarea procesata sau adaugate in timpul mesei. In America, aceasta limita este depasita cu mult, femeile ajungand sa consume pana la 20 de lingurite de zahar.

Solutia: invata sa identifici zaharurile adaugate din produsele pe care le consumi, citind eticheta. Le gasesti sub denumirea de miere, melasa, nectar de agave, sirop de porumb. De asemenea, fii atenta si la zaharurile adaugate din sosuri, dressinguri si bauturi, dar si la alimentele degresate (acestora le sunt scoase grasimile, dar le sunt adaugate zaharuri).

3. Neglijezi consumul de fibre

Femeile au nevoie de aproximativ 25 de grame de fibre zilnic, insa potrivit Institutului National al Sanatatii din SUA, reprezentantele sexului frumos consuma numai 10-15 grame de fibre pe zi, adica mult mai putin decat necesarul. Fibrele sunt importante in dieta deoarece ajuta la digestie, mentin ridicat nivelul de energie si iti dau o senzatie mai lunga de satietate.

Solutia: Mareste-ti portia zilnica de fibre, consumand cereale cu bob intreg la micul dejun. De asemenea, mananca o varietate mare de vegetale si legume cu boabe si fructe cu tot cu coaja. Daca bei mai mult apa, vei ajuta fibrele sa se deplaseze mai usor prin tractul digestive si vei preveni balonarea si constipatia.

4. Nu mananci suficiente proteine

O dieta saraca in proteine iti poate senzatia de foame tot timpul. Urmatorul pas este dorinta de a manca dulciuri sau snacksuri pe timpul zilei, ceea ce duce la inevitabila crestere in greutate. Femeile au nevoie de 46 de grame de proteine pe zi.

Solutia: manana la micul dejun oua sau iaurturi degresate grecesti (contin de doua ori mai multe proteine decat iaurturile normale). Daca ai pofta de un snack la pranz, inlocuieste dulciurile cu branza slaba pe care o poti manca simpla sau alaturi de un biscuit integral. Cand mananci o salata, adauga-i nuci si seminte, dar si produse din soia!

5. Nu bei suficienta apa

Stiai ca daca nu bei suficienta apa vei resimti mai intens senzatia de foame, din cauza deshidratarii? Nevoile de apa variaza in functie de activitatile depuse, de clima in care traiesti sau de alimentatia pe care o ai. O regula valabila pentru toata lumea este cea a celor sase pana la opt pahare de apa care ar trebui consumate zilnic.

Solutia: Inainte de a manca ceva, bea un pahar de apa. Unele femei au dificultati in a bea cei doi litri de apa pe zi, iar daca te numeri printre ele este indicat sa-ti faci apa mai “atragatoare”, adaugandu-i fructe: zmeura, afine, dar si frunze de menta, lamaie sau chiar felii de castraveti. De asemenea, este recomandat sa consumi multe fructe si vegetale deoarece au un continut de pana la 85% de apa.

Ia aminte la aceste greseli pe care le faci in dieta si tine cont si de cateva reguli de viata sanatoasa!

Text: Andreea Marinescu, Foto: Guliver